Gå til innhold

Warbirdmeet.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Warbirdmeet.

 

En uhøytidelig og subjektiv sammenligning av de beste

warbirdmodellene til FSX. Jeg inviterte meg selv i forskjellige uniformer, og alle møttes vi utenfor hangaren med warbird-samlingen. Det ble en artig dag med ville tilstander og heftige flyturer.

 

 

mee1.jpg

mee3.jpg

Mens Ernie varmet opp i bakgrunnen, tok jeg første flytur med WOP P-40. Denne kjerra var den første som var laget kun for FSX, og kvaliteten er fremdeles noe av det beste som er å oppdrive. Desverre har den blitt stående mye i hangaren, da andre fly har fått mer oppmerksomhet.

 

mee4.jpg

Og denne krigerske modellen av Me-109 fra Flight Replica var lenge mitt førstevalg av warbirds. Modellen er fantastisk detaljert og den har en nesten djevelsk god flyfeeling. Men den er typisk "portover", så den belaster alt for mye frames, og har ikke så veldig imponerende lydkvalitet.

 

mee4b.jpg

For ikke så lenge siden ankom denne Hellcat`n fra RealFlight, og det er en meget spennende nykomling. Amerikanerne liker selvfølgelig denne modellen, og mange har plassert den i klassen blant de beste. Noe som er ekstra artig er alle hangarskipene som har kommet som addons, og som setter en spiss på utfordringene i landingsferdigheter. Personlig synes jeg Hellcat`n er litt for enkel å fly, og jeg er ikke helt overbevist av kvaliteten i VC.

 

mee5.jpg

Derfor endte jeg opp med disse tre finalistene, og mest kjent er den legendariske RealAir-modellen av Spitfire. Den fikk toppkarakterer i gamle FS9, og da de laget en helt ny modell til FSX stod jubelen i taket i warbirdmiljøet. Nå begynner den faktisk å dra noe på årene, men jeg synes fremdeles den er en sann nytelse å fly.

 

mee6.jpg

I formasjon med de andre finalistene er Spitfire det beste flyet til å manøvrere seg på plass med. Veldig presis i motorhandling og bevegelser, og så lenge vi fløy i lav høyde rundt flyplassen var det ingen problemer med å holde formasjonen.

mee7.jpg

mee8.jpg

 

mee12.jpg

Men så dukket denne frekkassen opp, også nykomling i modellmiljøet, Fw-190A fra Classic Hangar ! Den klatret rett opp på øverste hylle, og jeg er kjempeimponert over kvaliteten på denne modellen, både lyd, detaljer, og flyegenskaper!

mee2.jpg

Den er ingen lettvekter å få på halen, og utenom svingradius så banker den Spitfire i raske bevegelser. Lydkvaliteten gir meg frysninger på ryggen, og Classic Hangar har nådd langt i å gi Wulf`en troverdige flyegenskaper.

 

mee10.jpg

Men det skal mer enn bare kjappe bevegelser til for å overleve en luftkamp, så Spit`en holder godt følge med Focke Wulf`en.

mee11.jpg

Alt i alt vil jeg sidestille disse to krigerne i kvalitet, både som FS-modell og i luftkamp.

 

mee9.jpg

Med så mye bra kvalitet er det ikke lett å kåre noen klar vinner, men jeg holder likevel A2A P-47 som den beste FS-modellen. Først og frems pga "Accusim" som hever realismen til et godt stykke forbi lekestadiet. Det er nesten så man blir sliten av en flytur med denne brumlebassen. Den flyr som et lokomotiv, men krever konstant oppmerksomhet, og nåde deg hvis du ikke behandler den riktig. Vet ikke om jeg ønsker mer realisme i FS :o enn det P-47 kan by på.......

 

adr12.jpg

.......men det er jaggumeg gøy når overraskelsene står i kø, og flyturene blir noe mer enn et lang gjesp.

 

Have a nice day.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok til å ta nattesøvnen ifrå alle som likar brumlinga av slike maskinar. Skulle meir enn gjerne sett dette i real life ja! Du får fram det beste i alle maskinane på ein glimrande måte! Kom gjerne med meir av dette slaget her Ernst!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker folkens!

 

Det har alltid imponert meg hvordan du klarer å samle så mange fly i tett formasjon.

 

He he, det var jo dette vi trente på i "warbirdgruppa" vår Gunnar, i glansperioden med MP/online-flyvning med B-25 :D . På det meste lå vi jo 5-6 stykker i tett formasjon, men jeg husker det var masete å få utålmodige piloter til å fly disiplinert :grin: . Fatter ikke hvor alle tok veien :crazy: .

 

Heldigvis har vi FSRecorder, så jeg får i hvertfall trent med formasjoner på 3-4 fly. Ikke like gøy som MP sammen med likesinnede, men artig nok og ganske så spektakulært noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...