RoarNicolaisen Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Finnes det noen tilgjengelig statistikk på flyforsinkelser slik at man kan sjekke hver enkelt flyrute? Jeg er lei at 1630-flyet fra osl til aes er forsinket. Tror jeg må begynne å booke meg på sas.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det er desverre enkelte avganger som bestandig er 30min forsinket.. Er kjedelig. Jeg vet ikke om noe slik tjeneste offentlig, jeg har kun tilgang til OSL sitt intranett hvor det føres statistikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Bestandig 30 min forsinket... Norwegian solgte billetter til avganger i rushtiden, deretter "forsinket" de avgangen 30 minutter til det tidspunktet de hadde slot. Sånn lurte de folk til å tro at de fløy på de beste tidspunktene. Kanskje de driver med dette fortsatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Norwegian, SAS og alle andre selskaper kan ikke selge biletter til avganger de ikke har. Det som desverre skjer noen ganger er at de har fått tildelt en slot tid, som desverre må flyttes pga ett-eller-annet. Og derfor må de endre bilettene til andre som har reist, heter som regel "Ruteendring" dette er ikke noe de gjør med vilje, men noe de gjør fordi de må, rett og slett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg sitter med et generellt intrykk av at norwegian har mye forsinkelser all over. Mitt intrykk altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Slot tider har generellt sett ikke vært et problem for Norwegian: http://hangar.no/news/117/ARTICLE/2254/2008-11-19.html Selvfølgelig kan man også si til passasjerene at flyet går kl 1630, så "forsinke" det 30 minutter til kl 1700 når den egentlige slot tiden er. Man kan også dekke over alvorlige hendelser som f.eks å fly med spoilere stående rett opp i cruise. Eller stalle under innflyvning til Evenes. Eller holde på å fly rett i bakken under innflyvning til OSL. Den siste finner dere som offisiell rapport, men kun fordi ATC rapporterte saken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Man kan også dekke over alvorlige hendelser som f.eks å fly med spoilere stående rett opp i cruise. Eller stalle under innflyvning til Evenes. Eller holde på å fly rett i bakken under innflyvning til OSL. Den siste finner dere som offisiell rapport' date=' men kun fordi ATC rapporterte saken. [/quote'] Dette kan du skrive om i en annen tråd om du sitter på informasjon du har lyst til å dele med oss andre, men hold deg til topic her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det der var en unødvendig quote, Eirik. Det hele henger sammen. dersom Norwegian flyr med en alvorlig defekt og passerer flere flyplasser på veien uten å lande, så er det ofte pga kommersiellt press. Alternativet er en udugelig kaptein i stedt for en uten ryggrad. Det samme er ofte tilfelle når det presses gjennom en approach som burde vært avbrutt på et tidligere tidspunkt. Som du skjønner så er det ikke off topic. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Dette er vel stort sett off-topic, når topicen var et spørsmål om det finnes statistikk på forsinkelser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Aslak: Denne tråden har navnet "Statistikk flyforsinkelser" og gjelder da altså ikke om kapteiner i Norwegian har baller eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Står ved siden av deg jeg Aslak, jeg vet om del episoder jeg også......men du må ikke finne på og kritisere Norwegian, de er jo så fantastiske....ref et til to års historie her på forumet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Roar, du må sannsynligvis kjøpe statistikk fra Flightstats.com for å få dag-for-dag. Her er statistikken fra 1. januar til utgangen av februar . "Din" rute er innrammet i rødt. Ditt valg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoarNicolaisen Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Takk Roald for flott info! Ser at min erfaring stemmer bra med virkeligheten! Blir nok flere sas-turer nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.