Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Har vært i "heavy metal" humør stort sett hele vinteren, så dette ble en ny opplevelse. Cessna Citation Mustang er en lettvekter, maks TOW på 8645 lbs. Den kan fint cruise på FL350-390 men er langt fra noen airliner når det gjelder å klatre til disse høydene. Som vanlig la jeg ut på tur etter å ha skummet manualen, og da finner man ut at den er grei å ha ved siden av Nok om det, her er noen bilder av den flotte lille fuglen. Står parkert på NZAA. En egen funksjon i Auxiliary Control Panel lar deg tilkalle fuel truck bl.annet morsomt. Har startet opp og begynner å bli klar til å taxe til RW 5L Kommer meg i lufta Tjaa.. skulle vell klart å overleve her En liten titt på VC. Må innrømme jeg har litt igjen før jeg får vent meg til denne. Mye knapper og menyer Kan f.eks sette på musikk (enellerannen gitar sak som snurrer og går) til folka i kabinen Her er chart for approachen jeg hadde tenkt å fly ikveld. I følge ASA er været i Queenstown bra for flyging, ingen vind og klar sikt. Saken finnes hos flight1. Tror jeg skal ha noen timer før jeg evt. velger å anbefale eller ikke. Det er lovet en tutorial fra en som flyr dette flyet i virkeligheten, og det trengs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Flotte bilder Jon Ola, både dem og flyet så spennende ut. Ikke FMS ser det ut til, men flyet har vel en bra GPS? Håper du vinka godt med vingene til Gunnar ut av Auckland International på vei til "the definite adventure capital of the world"? Skulle forresten ikke forundre meg om du vel framme der mellom fjellene skulle treffe på Jack Osbourne i full gang med en eller ny serie med rel. friske innslag av div. nokså kraftig Adrenalin-frigjørende aktiviteter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Edit: Det er mulig å laste ned brukermanual for flyet hos flight1 før man kjøper flyet: http://flight1.100megabyte.com/manuals/mustang_pilots_guide.pdf Den er utstyrt med et G1000 system (GPS), to store PFD (en på hver side) og en diger MFD i midten. I tillegg har den en keypad med bokstaver og tall som du bruker til å trykke inn forskjellige ting. Har som sagt ikke full oversikt over alle mulighetene enda, men man kan knotte inn flightplan, laste avganger og approacher. Den lille tassen er rimelig responsiv på stikka også, en liten overgang kan man si fra MD-11 NZQN er jo et lite adrenalinrush i seg selv, tricky innflyging. Og det blir ikke bedre av at ASA, som lover 0 knots vind, slår til med 20 knots sidevind ved landing.. Som sagt, trenger litt tid med dette flyet før jeg kan felle noen dom. Satt å bladde litt i de forskjellige sidene på MFD´en på tur nedover fra NZAA, og det er MYE her Slenger ut et par ekstra bilder: En pilot i setet, fra AUX controlpanel (som kan nås fra en clickspot) kan man skru på en pilot til viss man vil. Ikke det at han kommer til å hjelpe deg stort Begynner å bli litt fjell å se på: Greit med detaljer: Over Slope Hill VOR, på en lengre outbound leg på radial 232. Hadde et bilde fra replay av selve landinga, men det er ikke stort å se på. Kan jo legge til at jeg også har landa MD-11´ern her, bare for morro skyld.. Skal si jeg måtte stå på bremsene vell nede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Takk for nye flotte bilder og litt fristende reklame der Jon. Skal se litt på den manualen der. Savner realismen i det å kunne selv kunne legge inn en hel rute (ikke bare D->)i GPS'en når man sitter i flyet på bakken og forbereder flyturen. Dessuten å også kunne endre den underveis ettersom ferden skrider frem, annen trafikk tillater og ATC gir ruteendringer. Akkurat dette er man dessverre svært dårlig bortskjemt med i MSFS selv dog i ganske avanserte maskiner, men uten et FMS. Kun vanligvis at man på forhånd må ha laget ruta i den innebygde default flyplanleggeren, for så å overføre denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 flotte bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. februar 2009 Premium Medlem Del Skrevet 7. februar 2009 Fin presentasjon av et spennende fly. Har snust litt på dette luksusdyret, men har foreløpg klart å holde meg unna, det er jo så mye som frister til FSX nå for tiden...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Fine bilder, ja. Kan vel ellers nevne at det er rwy's 05R og 23L som benyttes, 23R og 05L benyttes kun dersom dersom 23L/05R ikke er operativ, noe som stort sett vil skyldes vedlikehold av banen. 23R/05L er normalt å betrakte som en taxebane, og er spesielt godt brukt av diverse "heavy's" på vei til eller fra den internasjonale terminalen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Flotte bilder! Får lyst til å farte rundt med executive jets når man ser slikt. Ser for meg at denne maskinen går som ei kule, bokstavelig talt. Når det gjelder G1000, er denne fullt operativ eller er det funksjoner som ikke virker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Når det gjelder G1000' date=' er denne fullt operativ eller er det funksjoner som ikke virker? [/quote'] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Nett fly. Så en slik parkert ved siden av en Eclipse. Eclipsen ser ut til å være litt mindre, men jeg må si Mustangen passer smaken min bedre siden den ikke har tiptankene til Eclipsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Når det gjelder funksjonalitet, dette er det som listes opp på flight1 sine sider: Mustang-specific G1000 functionality - Multi-page user interfaces on both the PFD and MFD - Inset mini-map on the PFD - New! WAAS instrument approaches - allowing ILS-like approach accuracy for non-ILS-equipped airports within the U.S. - Advanced FADEC engine power management system with virtual Takeoff, Climb, and Cruise detents - Autopilot supports ROL, HDG, VOR, LOC, and GPS lateral modes - Autopilot supports ALT HOLD, ALTS, PIT, VS, and FLC vertical modes - Flight planner can be operated independently from the FSX planner - add/delete waypoints, etc. on the fly - Flight planner automatically imports FSX flight plan if one is loaded - CAS (Crew Alert System) indicators - Audio panel music player (supports ".wav" file format) Includes original song, "Here and Now", written and performed by Dave Blevins Videre: - All gauges and switches fully functional (within the limitations of FSX) and clickable - Audible switch and knob sounds - Independent reading and cabin lights - Working Cabin pressurization system - Dim-able panel/panel lighting Om dette betyr at den er fullt funksjonell får de som vet mer om systemet uttale seg om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.