Gå til innhold

Avinor dropper nye gangbruer


Kjell Loen

Anbefalte innlegg

 

 

Gangbroene på Gardermoen er... hvordan skal jeg forklare dette?... Gangbroene på Gardermoen er liksom så "flate og avlange"...

liker mer den typen med gangbro uten mye vinduer og som er litt "bratte" som de på reina sofia flyplassen på Tenerife.

men det er smak det går på her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker gangbroene på Gardemoen, og det er nettopp på grunn av alle glassrutene. Av samme grunn liker jeg også veldig godt gangbroene i Tromsø.

 

På NZAA (AKL/Auckland International) har gate 5 et liknende oppsett med glassruter, og det å gå ombord i en 777 eller 747 gjennom denne gangbroen er en litt spesiell opplevelse, i alle fall sammenliknet med de "solide rørene" du finner nesten over alt ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er ett så stort problem som alle vil ha det til. At Stavanger regionen ikke får tilført nok midler, er ikke en hemmelighet. At Avinor her heller ikke har så mye midler som de skulle hatt, ingen hemmelighet det heller.

Kostnadene hadde steget veldig høyet hadde vi tatt inn gangbruer. 200 millioner kostet denne nye terminalen, den har plass til 8 fly, og med bruer hadde det kanskje vært plass til bare 6? Uansett, propell fly, og regionale fly trenger ikke gangbruer, Widerøe har blitt lovet at de først og fremst skal parkeres her, det samme gjelder andre typer mindre fly. Ang. handikappede så er det blitt lovet at fly som handikappede skal ombord i, SKAL parkeres ved gate. Mot at du sender inn til Avinor at du er handikappet.

 

I tillegg, hvis de skulle bygget med bruer, så måtte hele infrastrukturen bli endret. Hva er resultatet? Jo, byggekostnader som blir virkelig høye. Alternativet til å bygge denne nye terminalen, var å fjernparkere flyene.

 

Let's face it people, Avinor SVG har ikke nok penger til å bygge både en innenlands terminal med gangbruer, og en utenlandsterminal (Uten gangbruer).

Kan vi ikke heller være litt glade for at den kjære flyplassen vår vokser. For tross alt, Sola er jo hele Norges flyplass! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker gangbroene på Gardemoen' date=' og det er nettopp på grunn av alle glassrutene. Av samme grunn liker jeg også veldig godt gangbroene i Tromsø.

[/quote']

 

Helt enig! Gangbroene på Gardermoen er prakteksempler, etter min mening. Det er jo glassrutene som gjør dem så flotte. Det som derimot ikke er noe fint, er de gyselige gangbruene på Flesland. De ser jo ut som containere! Ikke et eneste vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er selvsagt å la være med gangbroer i det hele og det store. Ingenting slår det å kunne observere "monsteret" du skal om bord i fra bakkenivå. Jeg har fått gå opp en "god gammeldags" flytrapp opp i en 777-200ER, og av alle mine flyopplevelser er det ikke mye som kommer i nærheten av det...

 

Har du noen gang følt deg liten...? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som derimot ikke er noe fint' date=' er de gyselige gangbruene på Flesland. De ser jo ut som containere! Ikke et eneste vindu. [/quote']

 

Kanskje derfra ordet "Tuben" stammer fra..? :grin: Men back to topic..

 

Om noen av dere OSL folk husker hva vi snakket om? :grin:

For en gangs skyld har vi fokus på SVG, og da vil vi ikke sulle det vekk til OSL igjen.. Vi vet at dere er misunnelige ang. at vi fikk oljen, but let's face it, vi er best, derfor er dere sure :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen av dere OSL folk husker hva vi snakket om? :grin:

For en gangs skyld har vi fokus på SVG' date=' og da vil vi ikke sulle det vekk til OSL igjen.. Vi vet at dere er misunnelige ang. at vi fikk oljen, but let's face it, vi er best, derfor er dere sure :grin: [/quote']

 

Jeg hører ikke til OSL, selv om jeg liker gangbruene dems ;) Hører til Torp jeg, hvor det ikke er noen gangbruer, det fungerer helt fint. Man får en bedre opplevelse av selve flyet, som Gunnar nevner her, det er helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...