Gå til innhold

Continental Boeing 767-300 in holding pathern!


Anbefalte innlegg

Noe må vi gjøre mens vi venter på godvær. Er i dette øyeblikk i holding over SSR VOR (Sisters Island) i Alaska. Juneau Intl. flyplass har for øyeblikket stengt da sikten er under minema, samt at skybasen ligger under MDA for vår klasse. Er ikke alltid like lett å lande på en flyplass uten ILS, spessielt ikke i Alaska hvor været er slik det er. Når vi tok av fra San Diago var det lettskyet pent vær.. Just a bit late I recon! Kommentarer taes imot med takk mens vi sirkler her oppe.

 

conti.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lå i holding i 60 minutter i går i påvente av bedre vær. Sikten forbedret seg, men skybasen ble lavere. Etter to forsøk måtte vi si oss tapt til fordel for sikkerhet og flyverinstinkt. Vi måtte derfor sette kursen for Sitka, drøyt 7 min unna, som var satt opp som alternate flyplass.

 

Ryktene gikk raskt på det lille stedet som så vidt har 10 000 innbyggere. Ville nesten tro at halve tettstedet var på plass for å se oss lande. De har hatt besøk av noen store flymaskiner da Sitka er en av USCG sine baser, men en 767 hadde de vist aldri sett!

 

Etter en vellykket landing ble de 190 passasjerene sendt inn i ankomsthallen for avklaring på hva de ønsket videre da Juneau kom til å være stengt resten av dagen pga. været. Heldigvis går det daglige flyruter til og fra Sitka, en type "melkeruta" igjennom hele Alaska. De som skulle sørover fikk derfor plass på neste Alaska Airlines rute som var satt opp, det samme for de som skulle nordover.

De som skulle til Juneau ble innlosjert på byens lokale hotell i påvente av bedre vær, da flymaskinen uansett måtte opp til Juneau for å plukke opp passasjerer som skulle tilbake til San Diago.

 

Her er noen bilder fra Sitka:

 

conti2.jpg

 

conti3.jpg

 

conti4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint bilde.Du får lykke til med approachen da :)

p.s Continental har ingen 767-300ER ;) :grin:

Jeg vet' date=' men Level-D hadde ingen B767-200ER eller B767-400ER, så jeg måtte klare meg med det som er ca. midt på skalaen. :grin:

 

Herlige bilder Ivar!

Online eller?

Stemmer, så og si alle mine turer går på VATSIM, så fram til at jeg ikke roter meg borti multiplayer med en eller annen kreativ sjel. :grin:

 

Flott dette Ivar' date=' skal begynne på den du ønsket igjen også ;) [/quote']

Høres bra ut! Har mange turer som ligger på vent! :grin:

 

Takker for kommentarer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...