Tom Knudsen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Er jo bare så nydelig og genialt at man kan få tårer av mindre. http://www.wired.com/cars/futuretransport/magazine/17-01/mf_icon_air Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Tom, den der så veldig bra ut. Men stiv pris til å være light sport aircraft. $135 000 er stivt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Tatt i betraktning at det er både plassbesparende tiltak, parashute system, water landing/takeoff enablet pluss man får gratis sports pilot licence inkludert så er det ikke alt for ille, men ja kanskje en litt stiv pris likvel i forhold til mange andre typer. Det positive er at man kan ha den på en henger og så tar den av på 45knots så man kan jo ta av på mange rare plasser da he he. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Det positive er at man kan ha den på en henger og så tar den av på 45knots så man kan jo ta av på mange rare plasser da he he. Da er det viktig å holde 80grensa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 ha ha.. ser den magnus... Takeoff and landing 45knots Kan ha på henger for transport eller lagring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Ja jeg ser poenget ditt Tom. Dette flyet er veldig atraktiv. Og fallskjerm er ikke mange flyene som har. Det gir ekstra trygghet dersom noe skulle skje. Men jeg tror også mye av prisen er selve design. Se bare hvorden den ser innvendig ut. Skkurat som en luksus sportsbil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Om flyet virkelig leverer det det lover synes jeg ikke prisen er så stiv sammenliknet med andre light sport fly. Mulighetene i et amfibiefly er jo også større enn mye annet som presenteres. Men hvordan sertifisering skal man evt. ha den inn under om man vil ha den i Norge? Light sport har vi ikke, VLA? Evt. experimental, men da skal man vel fortsatt bygge 51% selv. Kunne vært kjekt med en Dornier S-ray også. Mye av det samme og et navn med tradisjoner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.