Gå til innhold

et spørsmål.


Ruben Frydstad

Anbefalte innlegg

Noe snodig formulert innlegg, men det er så..

 

Har intet fasit svar, men for meg virker det som dette er en typisk "plukk opp" rute. Flymaskinen flyr fra Las Palmas med norske charter turister, lander i Bodø. Her blir de som bor i Bodø/omhegn satt av, før man setter av siste rest i Tromsø. Regner med at de evt. bytter crew her, eller blir natten over for å fly ruten i motsatt rekkefølge.

 

Det er også mulig at flymaskinen "ferge" flys over til Tromsø, altså at flymaskinen er tom, slik at den kan fly fra Trømsø til en annen destinasjon, evt. samme. Man flyr ikke en tom flymaskin tilbake til Spania vet du. :grin:

 

Correct me if i'm wrong. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JKK1367 (den vanlige Tromsø-ruta) kommmer direkte fra Las Palmas, lander i Bodø for såkalt "tecnical stop" - refuelling til åtte tonn - før den fortsetter til Tromsø. Så snur den og går til Las Palmas som JKK1368 med mellomlanding (fuelstop) i Madrid.

 

JKK1313 står nå i Bodø, og returnerer som vanlig til Las Palmas som JKK1314.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[color:#FFFFFF]___________________________________[/color].

[color:#FFFFFF]__________________________________[/color],[color:#FFFFFF]__________________[/color].

[color:#FFFFFF]_____________________________________[/color].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar, det er utrolig hva man finner ut på Avinors sider, samt riktig frekvens på Uniden :)

 

Det som nok forvirret litt, er at Bodø normalt ikke er bensinstasjon for Tromsø-bussen. Vanligvis er det Madrid både nordover og sørover. Denne gangen var Bodø-stopp planlagt. Mottakskomité var på plass hos SGS, og ATC hadde FLP klar fra BOO til TOS - forøvrig en ROSVI 7A dep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Einar!

 

AV 320-familien har 321 range som bare overgås av Torbjørns 319. Når Spanair har MTOW på 92 tonn og trykker 215 PAX inn, blir det butikk selv med en fuelstop. Fra Las Palmas og nordover ser Bodø ut til å være ytterpunktet uten regulær fuelstop - svært sjelden er den nede i Madrid. Både EVD- og TOS-bussene har fuelstop i LEMD.

 

vi har jo tidligere diskutert Spanairs vegring mot å ta av østover i Bodø - full last og begrenset climb ;) Takeoff mot vest er mer regelen, selv med opptil 17 kts tailvind. I dag tok den imidlertid av østover. For noen uker siden fikk den ny slot-tid etter start-up og påbegynt taxiing, og da var det diskusjoner om han måtte tilbake til stand for å toppe tanken før den gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...