Gå til innhold

Norwegian Eagles besøkte Julenissen!


Anbefalte innlegg

NB! Bildene er uredigerte, foruten levels, påsatt logo og "sort bånd". Føler ikke "lidenskapen" når bildene blir i 800x oppløsning. Håper dere ikke dømmer bildene for hardt.

 

Norwegian_eagles_jul.jpg

 

Lørdag dro Norwegian Eagles til Rovaniemi i Finland for å besøke julenissen. Det ble en artig tur, med mye trafikk og dyktige kontrollere hele veien. Trodde jeg hadde tatt ett bilde av trafikken på ServInfo, men dette viser seg å ikke være tilfellet. Tar meg derfor friheten å "låne" ett bilde Lars-Petter Bedin tok. ;)

 

Kvelden min startet på Rovaniemi. Allerende kl. 16 norsk tid hadde det begynt å ta seg opp med trafikk her oppe i kalde nord.

rv1.jpg

 

Det var ingen konroller online, så stille og behagelig i vinter landet. Snøen lavet ned og sikten var ikke stort å skryte av. Brøytemannskapene hadde stått på hele denne dagen for å holde rullebane og taxebaner fri for snø.

rv2.jpg

 

Norwegian Eagles hadde avgang fra Gardermoen kl. 19:00 norsk tid. Må si det var en fryd å se så mange flotte Braathens maskiner på holdingpoint.

rv3.jpg

 

Undertegnede var først i rekken, her på vei mot OMORO FL120.

rv4.jpg

 

Trygt nede på Rovaniemi med nissens snømenn som sikkerhetsvakter utenfor flymaskinen. Hvem vil vel ikke vokte det norske flagget, nissens VIRKELIGE flaggskip? ;)

rv5.jpg

 

gotoseesantaud5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarer!

 

Jeg benytter SB3. Det mangler en del texturer der også, men de "gode gamle" samt de største flyselskapene er med.

 

Vi var ikke nedi hulen denne gangen, Nissen var uansett for opptatt til å treffe oss, men han sa vi skulle få en ekstra tanke på julaften. Så det blir artig å åpne pakken under treet! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått gjennom en del screenshots selv nylig, og fant noe fra denne turen, så da poster jeg det heller her. Og ja, jeg vet det begynner å bli en stund siden... :grin:

 

Jeg mener å huske at det var en British Airways 767 som passerte knapt 1000ft over meg mens jeg var i holding et sted over Finland.

BRAEFRO0801.jpg

 

Det ble etterhvert trangt om plassen i det Finske luftromet. Her har vi begynt med vektorering:

BRAEFRO0802.jpg

 

Ser dere det andre flyet? Det gjør i alle fall jeg i det jeg får en ny vektor

BRAEFRO0803.jpg

 

Dagen etter tok jeg turen tilbake til Oslo. Her har jeg nettopp tatt av:

BRAEFRO0804.jpg

 

Og morgenværet på Gardemoen var ikke så langt unna det vi etterhvert har blitt vant til... :/

BRAEFRO0805.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker denne med fryd!

Ble en del holding og near incidents,as I recall.

Legger ved et par-tre fra denne turen jeg også.

 

Enroute

neefro08a.jpg

 

Stolt bærer av det norske flagg!

neefro08b.jpg

 

Traffic!! Climb! Det kom en i feil "kjøreretning" mens jeg var i holding at 150 over LEKRA. :o

neefro08c.jpg

 

Nok å gjøre for ATC på approach!

neefro08e.jpg

 

Parked og alene for departure back to OSL.

neefro08d.jpg

 

Håper det blir like minnerikt i år.

Så sett av 18.desember og bli med denne gangen du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...