Christian Kråkenes Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Prøvefløy en liten sak fra Captain Sims i dag. Ok, her har jeg brukt map-funksjonen jeg veit ikke hvor mange ganger, men morsomt likevel, syns jeg Begynte på noen tusen fots høyde med fart på 500 knop, alt fiksa i map-funksjonen... Jeg kom fram til at enkleste måten å komme ned på var et stup, veit ikke helt hvilken taktikk romfergekapteinene bruker... Vi begynner å nærme oss moder jord, fasten seatbelt-skiltet har vel vært påslått hele tiden, på den korte turen... Harstad/Narvik lufthavn Evenes kan by på en landingsstripe som etter egen beregning burde holde for å ta imot Colombia. Innflygingen var ikke enkel, map-funksjonen var i hyppig bruk for å gi meg stadig nye forsøk. Kom etter hvert fram til at kurven inn mot stripa skulle være ganske bratt for å holde farta oppe. Utsikt fra tårnet. Vi nærmer oss, dette er første forsøk, og jeg vet ennå ikke at landingen skal bli en liten skuffelse... ...for joda, ned kommer den jo, men jeg klarte altså ikke å lande stormåsen uten at understellet forsvant ned i betongen. Dette er vel fornte gangen jeg prøver... Men morsomt var det nå likevel! :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Dette var skikkelig flotte bilder fra høyder og en farkost som er sjelden å se her på forumet. Ble også imponert over panelet på romfergen her, ser ut å være i skarp fotorealistisk CS-kvalitet. Veldig bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Får bare henge meg på Halvdan (som alltid :grin: ) og syns også dette var litt gøy. Skulle gjerne sett mer av cockpit. Forresten sies det jo at denne flyr som en murstein, så det stemmer godt med dine opplevelser. De bruker PAPI lys for landing av denne også, men glideslope er visst 18-20 grader... Hvordan var det å fly denne saken i rommet egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Kråkenes Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Hadde egentlig ikke noen spesiell opplevelse av hvordan den var å fly i rommet, annet enn at det gikk grusomt fort nedover... Har planer om å eksperimentere med å se om jeg får lagt den i stasjonær bane rundt jorda. Men dette er vel litt i ytterkanten av det som er meningen man skal holde på med i FSX, så har ikke de største forhåpningene. Må se litt mer på problemene med understellet og den myke betongen. Kan jo ikke helt utelukke at det er jeg som kløner... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Kråkenes Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Det var nok jeg som kløna, ja. Fikk endelig til å lande uten å knekke understellet. Landingshastigeten skal være mellom 190 og 200 knop, og det er visst viktig å vente så lenge som mulig med å senke understellet for å unngå luftmotstanden... Også i dag er det Evenes lufthavn som får sjeldent besøk: Hjulene på vei ut... Understellet nettopp kommet helt ut og låst. Stemninga var god i cockpit... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Ser moro ut det der også syns jeg. Har sett på TV-dokumentarer også sett det med den ekstremt bratte innflygingen, og også at romfergeflygerne driver virkelig trening med en spesialkonfigurert Gulfstream II som de henger skikkelig stramt i stroppene på under "stupet" som seilfly ned mot rullebanen. Er det mulighet for et skikkelig oppdrag som starter med launch med raketter og masse røyk også Christian? Og også evt. i orbit å kunne utføre div. opdrag på kommando fra bakken? Er ATC default, eller følger det med litt mer vekjente Texas-sjargonger som nok passer litt bedre for slike milliardslukende turer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Selvom CS og FS ser mye bedre ut, så er den gamle SSM2007 rigtig bra. Også giver den bedre besked på hvornår du skal tage understellet ut o.s.v. http://space-shuttle-mission.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Men dette er vel litt i ytterkanten av det som er meningen man skal holde på med i FSX' date=' så har ikke de største forhåpningene. [/quote']Var derfor jeg lurte litt. X-plane virker til å ha satset litt på dette området, og man kan fly på andre planter OL. FS er vel lite egnet for annet enn konvensjonelle fly har jeg intrykk av, men litt gøy at det går an da. Jeg har feks merket at når jeg flyr Concorde i FS9, så tar ikke ATC hensyn til at jeg er på 60.000 fot i Mach2 så jeg overflyr landingsted med noen hundre nautiske mil hvis jeg følger ATC ved deccent... Men overfly landingsted skulle vel ikke være noe stort problem for deg med Shuttle. :grin: Men syns det ser ut som du kommer inn med speedbrake på (ror splittet) burde ikke det være av, med tanke på dette du nevnte med minst mulig luftmotstand og hjul? Eller er det ikke speedbrake kanskje... Fant forresten en enkel sammenfatning av landing her hos NASA Landing the Space Shuttle Orbiter at KSC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.