Gå til innhold

Ser bare 1 fly på VATSIM


Martin Schjetne

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bruker SB3, FS9, Vista Ultimate 32bit, AVG Anti Virus. Kjører FS9,exe og sb3.exe i XP Service Pack 2 kompatibilitet modus. Har en router mellom internett modemet og PC'n og kabler imellom (ikke trådløst)

 

Satt på ENGM idag for å se om jeg så noen av de flyene som var der, men da så jeg bare ett. (easyjet 737) Visste at det skulle være mange flere der, i og med at jeg hørte på radioen at andre fly fikk taxi clerance til bla gate 53.

 

Noen som vet hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, når jeg kjører i kompabilitetsmodus for xpsp2 får jeg en evig masse rare tegn i FP og Connect-vindu i sb, så jeg kjører med uspesifert kompabilitet, og det er jo mulig at det kan ha noe med flyene å gjøre og. For det andre, har du skrudd av windows firewall? Om man enkelt deaktiverer brannmuren i vista vil den skru seg på ved hver oppstart, så problemet kan ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forwardet port 2302-2300, 6073, 23456 og 23000-24000 i min speedtouch 870v6 router OG i AVG firewall (under services) uten at det har hjulpet. Oppdatert FSUIPC og SB3. Det jeg nå opplever er at hvis jeg skal connecte til FS multiplayer session manuelt (ikke la SB3 gjøre det for meg), så finner jeg ikke squawkbox serveren :confused:

 

1_10.jpg

 

Velger jeg i options at SB3 skal gjøre det automatisk, så blir jeg connected til session. Men ser fortsatt ingen fly. (vet at det skal være fly der da ja ;) )

 

 

Prøvde også å koble FSNavigator til SB3 multiplayer session, men den fant heller ingen fly (lot da SB3 koble FS til session automatisk)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig. Men jeg foretrekker abselutt å ha et antivirusprogram på PC'n min. Leste på en post her på fs.no og vatsim forumet at ESET NOD32 fungerte bra. Nå har jeg også lest at AVG 8 fungerte supert, noe det tydeligvis ikke gjorde hos meg. AVAST er jo også en mulighet da jeg vet den har fått gode kritikker fra bla hjemmePC osv. Vet dog ikke om det fungerer sammen med VATSIM. Virker jo egentlig som at man bare må prøve og feile å finne et program som fungerer på akkuratt DIN pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...