Martin Schjetne Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hei. Bruker SB3, FS9, Vista Ultimate 32bit, AVG Anti Virus. Kjører FS9,exe og sb3.exe i XP Service Pack 2 kompatibilitet modus. Har en router mellom internett modemet og PC'n og kabler imellom (ikke trådløst) Satt på ENGM idag for å se om jeg så noen av de flyene som var der, men da så jeg bare ett. (easyjet 737) Visste at det skulle være mange flere der, i og med at jeg hørte på radioen at andre fly fikk taxi clerance til bla gate 53. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 For det første, når jeg kjører i kompabilitetsmodus for xpsp2 får jeg en evig masse rare tegn i FP og Connect-vindu i sb, så jeg kjører med uspesifert kompabilitet, og det er jo mulig at det kan ha noe med flyene å gjøre og. For det andre, har du skrudd av windows firewall? Om man enkelt deaktiverer brannmuren i vista vil den skru seg på ved hver oppstart, så problemet kan ligge der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Så der er der de rare tegnene kommer fra ja! Takk Nå står jeg på gate 23 på enbr og står en WFI på gate 32. Han ser meg som unspecified aircraft, og jeg ser ikke han i det hele tatt :confused: Har skrudd av windows firewall nå, men hjalp ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg hadde også AVG og der lå problemet, når jeg avinnstalerte det så jeg alle igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg hadde også AVG og der lå problemet' date=' når jeg avinnstalerte det så jeg alle igjen... [/quote'] Jeg tror jeg også har deler av det samme problemet, men du avinstalerte AVG og? fortsatte uten antivirus eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 har prøvd uten noe form for firewall, fungerte ikke da heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 prøvde nå med fsx og da fungerte det. Så samtlige fly på engm klokken 19.33 local. Men når jeg starter fs9, så er det helt tomt gitt! Har også installert nyeste fsuipc. PS: Vil ikke bruke FSX i VATSIM. Liker FS2004 mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Har forwardet port 2302-2300, 6073, 23456 og 23000-24000 i min speedtouch 870v6 router OG i AVG firewall (under services) uten at det har hjulpet. Oppdatert FSUIPC og SB3. Det jeg nå opplever er at hvis jeg skal connecte til FS multiplayer session manuelt (ikke la SB3 gjøre det for meg), så finner jeg ikke squawkbox serveren :confused: Velger jeg i options at SB3 skal gjøre det automatisk, så blir jeg connected til session. Men ser fortsatt ingen fly. (vet at det skal være fly der da ja ) Prøvde også å koble FSNavigator til SB3 multiplayer session, men den fant heller ingen fly (lot da SB3 koble FS til session automatisk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Martin som jeg sa tidligere så er jeg 100% sikker på at hvis du avinnstalerer AVG så funker alt igjen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Hva bør jeg bruke istedenfor da? PS: Da avinstallerte jeg AVG 8.0, og det fungerte. Så nå alle 4 fly på EDDF (frankfurt). Men som sagt, hvilket antivirus program skal jeg da innstallere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg greier meg fint uten. Med vettug surfing pluss å ikke åpne lugubre mailer er sjansene for å få virus relativt små. Om du først har fått et, er det da greit å ha Spybot eller Adaware på maskina, de finner mye mer enn avg og norton og lignende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 riktig. Men jeg foretrekker abselutt å ha et antivirusprogram på PC'n min. Leste på en post her på fs.no og vatsim forumet at ESET NOD32 fungerte bra. Nå har jeg også lest at AVG 8 fungerte supert, noe det tydeligvis ikke gjorde hos meg. AVAST er jo også en mulighet da jeg vet den har fått gode kritikker fra bla hjemmePC osv. Vet dog ikke om det fungerer sammen med VATSIM. Virker jo egentlig som at man bare må prøve og feile å finne et program som fungerer på akkuratt DIN pc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 ESET NOD32 er absolutt et bra valg,krever lite resusser fra PC'en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.