Mathias Røsberg Mauren Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 SAS har lenge hatt stor suksess med sin direkterute fra Vigra Lufthavn Ålesund til London Heathrow Airport, og Norwegian vil ikke være noe dårligere. Flyene til SAS har vært fullbooket og Norwegian kjenner sin besøkstid. SAS raser nå mot hovedkonkurenten og har koblet konkuransetilsynet inn i saken. Norwegian på sin side sier de ikke har gjort noe galt i å sette opp direkteruter fra Vigra til Heathrow. - Det blir heller et bedre tilbud en hva SAS i dag kan tilby, sier Norwegians toppsjef Bjørn Kjos. SAS på sin side hevder avinor har brutt avtalen de hadde på ruten. I går (12. November) gikk den første ruten fra Vigra til Hethrow med Norwegian, og skal vi tro lufthavnsjef ved Ålesund Vigra Lufthavn Tor Hånde, vil det ikke være noe problem å fylle opp både flyene SAS setter opp to ganger i uken og de Norwegian nå skal fly- De også to ganger i uken. - Vi har hatt svært stor pågang på rutene og det ser ut som sunnmøringene pakker kofferten for å oppleve noen dager i storbyen, ler Tor Hånde. (Historien er oppdiktet) Her kommer bilder! Litt info om turen og GPS. Klokken er 09.04 og maskinen står klar på Vigra. Her har jeg og min danske Co-pilot Stein Carlsen akkurat ankommet etter en del planlegging sammen med kabincrewet som skal være med i dag. Cargo-dørene er lukket opp slik stuerne kan begynne å fylle på med bagasje. Rune i tårnet på Vigra tok dette bildet av oss i det vi var klare for Push-back. kl 09.33 Vi er klarert til å ta av på Bane 07. Her taxer vi altså mot W og bort til enden. Full throttle Jeg og Co-pilot Carlsen fører maskine opp i luften og sier farvell til norsk jord. En gutt som fikk komme inn i cockpit og sitte på klapp viste oss dette bilde han tok i det vi la kursen fra 07 til Heathrow. Han spurte om mail-adressen min, noe jeg selfølgelig ga han. Ellers kunne han fortelle meg at faren tidligere var flyver for Widerøe, men måtte legge faget på hyllen etter en stor skade på begge øynene. Her har vi passert norskekysten og er for alvor på veg mot de britiske øyer. Jeg og Carlsen tar oss en kaffe og diskuterer litt løst om smått og stort. Vi har fått klarering av Heathrow Tower til å lande på 24L. Her på veg til finale. Jepp! Jeg og Carlsen har et stort problem. Det kan se ut som pitorørene har tettet seg, og vi kan ikke se hvilken fart vi har i det vi er på veg ned mot Heathrow. Vi varsler både tårnet og Norwegian hjemme. Heldigvis er både jeg og Carlsen erfarne piloter, så vi beregner farten nok så bra. Vi er på finale 24L. Veldig travelt på Hetherow som vanlig denne ettermiddagen. Touch-down! En mjuk og fin landing. Denne kan til og med ikke selveste paven klage på. Etter en god del taxing er vi framme ved gate. Jeg og Carlsen er veldig fornøyd med den fine turen vi har hatt og ser fram mot flere ruter fra Vigra til Heathrow de kommende måndene. Setebeltelyset slukkes og broen legger seg til maskinen. _____________________________________________ Det var alt for i kveld kjære barn. Håper dere likte historien og bildene. Desverre klikka simmen i det kom fram til gate, så det ble ikke så mye bilder på Heathrow.. Ikke akkurat "Paulo-kvalitet", men håper det duger sånn någenlunde Ha en fin kveld videre! Mvh Mathias Røsberg Mauren - Norwegian Siter
Harald Strand Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Supre bilder! Forøvrig har jeg en venn som har insturert en av paven sine VIP piloter Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Flotte bilder, og en god tilhørende historie! Du kan i framtiden være litt mer nøye med de blur redigerte bildene, de så litt "halvveis" ut da områder som ikke burde vært blur eller versa visa var fremtredende. Du må også være forsiktig når du trekker stikka i magen ved avgang, kan fort bli vondt i stumpen av slikt. :grin: Siter
Petter Tandberg Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Flott reportasje! Fløy du på VATSIM? Siter
Mathias Røsberg Mauren Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 Takk for tilbakemelding folkens Petter: Nei, fløy ikke på VATSIM nei. Flyr som regel offline fordi jeg ikke er så erfaren på VATSIM. Redd for å drite meg ut og lage kaos på flyplassene kanskje - Hehe. Men hadde vært fint å tatt turen på VATSIM... Siter
Hans Fredrik Sunde Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Du ør forsten skru av "show tail number" da det var overlapping Fin reportasje, men jeg tror du bør laste ned den norwegian-painten i filbibloteket isteden for dender :grin: Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Ja, du finner bedre paint En ting til: det står SK2941 i det første bildet, vet ikke om det skal være ett DY rute nr der, eller om det betyr noe annet? Siter
Mathias Røsberg Mauren Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 Du ør forsten skru av "show tail number" da det var overlapping Fin reportasje' date=' men jeg tror du bør laste ned den norwegian-painten i filbibloteket isteden for dender :grin: [/quote'] Det er painten som ligger i filbibloteket her Er klar over overlappingen, men når jeg først hadde startet simmen og var så godt i gang med planleggingen av ruten, ja så orket jeg ikke starte det meste på nytt igjen kun pga dette. Har ikke peiling hvorfor jeg kaller ruten "SK2941" ja det skal være rute nummer. Men Norwegian bruker vel DY og SAS bruker SK på sine ruter? Er ikke inne i alt dette skjønner dere Skjedde i hu og hast før jeg la meg til sengs.. er derfor en del småfeil her og der. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 15. november 2008 Skrevet 15. november 2008 Japp, SK XXXX er Sas sine ruter. Norwegian benytter DY XXX/XXXX Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.