TOS Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Kva kan ein gjere når ein er sjuk? Joda ein kan fly flightsim, og lese ATPL teori. Så eg Har dei siste to dagane flydd Oslo-Atlanta-Oslo. Her er litt bilete ifrå returen til Oslo igår. Me står oppstilt på Terminal 1 og gjer klar for avgang. Atlanta clearence, Delta fifteen seventy one heavy, clearence to Oslo, Echo November Golf Mike. Delta fifteen sventy one heavy, cleared as filed to Oslo, Dawgs4 departure. Expect runway niner left for departure. Squawk 4702 initial altitude niner thousand feet, expect flight level three one zero ten minutes after departure. Departure frequency is one three five point seven. Cleared as filed, dawgs 4 departure, niner left four seven zero two, nine thousand, three one zero in ten, one three five point seven. Delta fifteen seventy one, read back is correct. Contact ground for taxi. Me har fått startklareringa og snurrar igang viftene. Snaue 15 minuttar etter pushback er me i lufta på veg austover. Me nermar oss Storbritannia og soloppgangen er godt igang. Norskekysten i sikte. Me skal overfly Sola og Sotir under innflygninga til Gardermoen. Me kryssar over Lysefjorden og byrjar planlegginga for innflygninga. Me svingar inn imot Gardermoen for visual approach bane 01R. Short final. Meget short final. Etter 9 timar og 24 minuttar har me parkert på Gardermoen. Me svei av ca 110 000 pund fuel og passasjerane knaska gode 1000 pund med mat og drikke under turen. Håpar folket likte bileta og at dei ikjke var ALT for rare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre S. Lillehaug Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Nydelige bilder og fin historie! Mer av disse please! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Se der ja! Artig og se bilder fra turen din. Takk for praten i går. Morro og se du kom deg velberget ned :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Jo takk det samme Lars-Petter. Er nesten overraska over pc'n min. Den har ikkje hikka når eg har spelt Flightsim på over to mnd no hehe. Har diverre ikkje fleire bilete til deg Sindre. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Flotte bilder! Ja, det er herlig å fly i Alaska, men du kan ikke nekte for at det var utrolig godt å få litt tungmetall mellom bena heller? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Tungmetall? Aluminium er vel neppe tungmetall :grin: Du veit. Ein må halda seg "current" på tyngre skyts også hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PEtter blindheim Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Fine bilder. Tror du må trene litt på CRAFT torstein :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Lækkert Torstein! Er vel på tide med en long haul flight snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Fredrick Abellera Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Flotte bilder Torstein! Lurte på om du kunne gi meg link til siden du skaffet Gardermoen Scenery'en, jeg likte den meget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Fine bilder. Tror du må trene litt på CRAFT torstein :crazy: Tjaaa... siterte berre ATC eg John Fredrik: Sceneryet er ifrå Norwegian Airports og du finn vel sceneryet her i filbiblioteket om eg ikkje tek feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Fine bilder. Tror du må trene litt på CRAFT torstein :crazy: Agreed... Torstein' date=' sikker på at du siterer rett? http://en.wikipedia.org/wiki/CRAFT_(aviation) Ble litt feil rekkefølge på den clearancen din... [b']C[/b]learance limit/Route: Altså, (cleared to DESTINATION via the DEPARTURE, then as filed) Altitude: (Maintain XXXX ft, expect CRUICE one-zero minutes after departure) Frequency: (Departure on FREQUENCY) Transponder: (Squawk XXXX) Ikke kommet til IFR enda eller? CRAFT er en standard i hele USA... Har ikke noe å refere til, men kan garantere at det er rett, hehe. N12345 cleared to Las Vegas via the HOLTZ seven departure' date=' Daggett transition, then as filed, climb and maintain five thousand, expect flight level three three zero ten minutes after departure, departure frequency is one two four point five, squawk six five six two.[/i'] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Flightsimmens vidunderlige verden du opplevde der Torstein. :grin: Kan ligge krank som en bever på rommet et eller annet sted i USA på andre siden av kloden, koble deg til internettet og vips ha reisefølge og realistisk ATC heile vegen heimat over Atlanteren med Osceanic Clearance for å endelige enden over vannskillet ned til vår alles sexy og juleyre Tåkemoen med en flott Boeing 767. Fløy du på VATSIM Torstein her (siden du fikk så fine klareringer og sånt)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Fine bilder. Tror du må trene litt på CRAFT torstein :crazy: Agreed... Torstein' date=' sikker på at du siterer rett? http://en.wikipedia.org/wiki/CRAFT_(aviation) Ble litt feil rekkefølge på den clearancen din... [b']C[/b]learance limit/Route: Altså, (cleared to DESTINATION via the DEPARTURE, then as filed) Altitude: (Maintain XXXX ft, expect CRUICE one-zero minutes after departure) Frequency: (Departure on FREQUENCY) Transponder: (Squawk XXXX) Ikke kommet til IFR enda eller? CRAFT er en standard i hele USA... Har ikke noe å refere til, men kan garantere at det er rett, hehe. N12345 cleared to Las Vegas via the HOLTZ seven departure' date=' Daggett transition, then as filed, climb and maintain five thousand, expect flight level three three zero ten minutes after departure, departure frequency is one two four point five, squawk six five six two.[/i'] Jepp sikker. Siterte ATC den kvelden rett av. Og han gjorde det ikkje rett. Eg veit nok godt korleis eg skal få ein clearence Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.