Gå til innhold

AES - OSL film & Lukla med twin otter!


Anbefalte innlegg

Har hatt en god del flyturer i det siste og min første FSX-film er mekket. Det ble ikke en særlig bra film, og bugg i sceneryet av OSL er veldig synd. Ser også i ettertid at jeg burde holdt kameraet mer stille..ble veldig mye rot og kanskje litt kjedelig i begynnelsen :D Men håper dere vil se!

______________________________________

HER ER FILMEN!

______________________________________

 

Har også kjøpt Twin-Otter fra Aerosoft, den er jeg veldig fornøyd med! Har også skaffet meg lukla og mount everest scenery fra Aerosoft. Lukla sceneryet er jeg ikke særlig fornøyd med. Skjønner ikke helt hvorfor banedekket er halveis gress, og kulen på banedekket er aaalt for overdrevent. :( Sikkert bare noe bugg jeg har på min maskin.

 

Raske fakta om Lukla

En veldig koslig by egentlig.

 

 

Nok pjatt. Over til bildene!

 

lukla_1.png

Jeg og min co-pilot Roberto fra Peru diskuterer litt om de enorme fjellene rundt,tar oss en morgenkaffe og planlegger flyturen til Kathmandu. Fra cockpit kan vi se fjellklatrerne som skal hjem etter en misslykket ekspidisjon på Mount Everest.

 

lukla_2.png

Flott flyplass Lukla. Jaggu står det en Dornier og hviler litt ved siden av. Denne blir som regel brukt til å frakte fjellklatrere og utstyr opp hit til Lukla.

 

lukla_3.png

Klattrerne er ombord og fastspent. Vi fyrer opp motorene og finstiller setet for flyturen "ut for stupet"

 

lukla_4.png

Fulle propeller ut mot kanten av rullebanen.

 

lukla_6.png

En av klattrerne på 60 år spør oss om vi kan ta en siste tur over Lukla før vi setter kurs mot destinasjon. Siden han er 60 år er hans siste ekspidisjon her oppe i fjellene nå etter all sannsynlighet over. Han forteller oss at han to ganger tidligere har prøvd å nå verdens tak, men at han måtte gi opp etter dårlige værforhold begge gangene. Vi tar selfølgelig en tur over Lukla for utsikten sin del.

 

lukla_5.png

Det dukker opp en ukjent flyplass for meg på GPS-en. Roberto forklarer at dette er en svært stille flyplass som for det meste kun blir brukt til helikopter som frakter tungt utstyr opp i fjellene.

 

Etter dette ble det desverre ikke tatt flere bilder.

(Ja okey. Jeg klarte ikke vente med å utforske mount everest med min F-16, så jeg quita.. hehe)

 

Håper dere likte filmen og bildene! :D

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt. Ja grafikken på gardermoen er håpløs!

Det virker som om asfalten letter fra bakken og danner seg en slags pil som roterer i luften. Taxeveger er grønne, fly parkerer midt i bygget, grafikken på gatene er håpløs, alt av taxestriper og slikt er utrolig hakkete :(

 

I tillegg lagger det noe enormt med en gang jeg nærmer meg Gardermoen.

 

Det med flyene som parkerer midt i bygget har jeg lest en og annen plass, men finner det ikke igjen. Er vel slik at "flyene tror" at det er orginalt scenery der, så de parkerer på de orginale gatene som FSX har satt opp. Det er vel disse som må modifiseres da.

 

Har Norway Airports-pakker her i fra.

Alle andre flyplasser fungerer utmerket, men OSL er et mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tahiti Airlines oppe i Nepal :confused:

 

Har og det problemet med rullebanetexturen avogtil oppe på Lukla.

 

Ellers var det en grei film. Synd med grafikkproblemene.

 

Men å ta inn flyet manuellt uten ILS og med bare 5% flaps og 150knop er dristig flyging når flyet har maks fuel.

155 knop og 30% flaps er tryggere. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det med at flyene parkerer på de utroligste plassene er nok feil afcad i forhold til ENGM sceneryet.

Angåend grafikken så kan det være driver relatert eller at du har noe snag i scenery.cfg

 

Jeg lastet ned engm sceneryet fra norway teamet og hadde noe av de problemene du beskriver på taxiways, rullebaner, men jeg tror at årsaken den gang var at dette da ikke var tilpasset FSX SP2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...