Gå til innhold

707 Taking-off Dubai [FILM]


Bjørn-Martin.Nilsen

Anbefalte innlegg

Var innom CaptainSim og lastet ned B727-200 for FSX. Da jeg hadde installert flyet og skulle prøve det, oppdaget jeg at jeg hadde kun kjøpt flyet uten innmat, altså uten VC og datasystemer for den saks skyld.

 

Jeg gikk inn på CaptainSim sine sider for å dobbelt sjekke hva jeg hadde kjøpt, og ja det var kun flyet jeg hadde kjøpt.

 

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe "inventaret" også da, men jeg har tydelig vis ikke mulighet til å kjøpe det. Sitter her og er rimelig provosert. Flyet var nydelig, men hva hjelper det når jeg ikke har resten. Det burde ha stått TYDELIG at det KUN var flyet som var til salgs.

 

Er det slik med alle CaptainSim flyene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der står følgende på CS' hjemmeside:

 

THE '727 CAPTAIN' FAMILY INCLUDES THE FOLLOWING 4 PRODUCTS:

 

• Exterior 100 - (727-100 Exterior model including Freighter) - released

• Exterior 200 - (727-200 Exterior model including Freighter) - released

• Interior & Systems - (VC, 2D panels, Systems Programming)

• ACE - (Aircraft Configuration Editor) utility - released

 

 

Som du kan se, står der ikke "released" ved Interior & Systems. Så de har gjort opmærksom på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

""THE '727 CAPTAIN' FAMILY INCLUDES THE FOLLOWING 4 PRODUCTS""

 

Da regner man jo med at man får alle nevnte produkter når det står at downloaden inkluderer følgende 4 produkter.

 

Tåpelig av CS å ikke informere dette mer nøye enn å droppe å skrive "realeased" bak noe av det mest vesentlige og itilleg skrive i overskriften at følgende 4 produkter er inkludert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ikke bra ut Følstad. :(

 

Jeg skjønner personlig ingenting av jungelen med addon utgivere. Jeg har Just Flight 727 Professional for FS9, har dette noen relasjon til LEGENDARY 727 fra Capt Sim, eller er det to helt forskjellige fly?

 

Har også Just Flight Concorde Professional, som jeg har trodd inntil nylig var noe annet enn PSS Concorde. Men ved nærmere undersøkelser er det jo akkurat det samme flyet...

 

Uansett, Just Flight 727 må ha vært veldig bra da det kom, og utvendig modell syns jeg fortsatt ser bra ut. Men det begynner å merke tidens tann, så med tanke på VC osv kan jeg ikke anbefale det lenger. Du var vel dessuten på jakt etter noe for FSX antar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff. Her har captainsim klart å fucke enda en stakkar. Har selv gått på en smell med de jævlene. Kjøpte 757 for FS9 en gang i tiden og da var det bare tidsspørsmål til når de skulle slippe systemsimuleringen(FMC og alt det der greiene). Men under en måned etter at jeg hadde kjøpt modellen så annonserer de at systemoppdateringen kun skulle gis ut til FSX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Johan Clausen, ja jeg har sett den siden du viser til, men det var etter at jeg hadde kjøpt flyet at jeg ble oppmerksom på akkurat det som står på den siden.

 

Flyet uten ”inventar” kostet ca 9 Euro, så det var ikke så mye penger. Flyet er faktisk fantastisk å se på. Foreløpig flyr jeg litt med flyet med å bruke standard paneler i VC, og det går helt fint. Men som en Level-D fan, så blir det litt smått å kun ha flyet. Jeg får smøre meg med tolvmodighet og vente på resten.

 

Det blir vell siste pakke som blir kostbar tenker jeg.

 

Her har du informasjonssiden til B727-100:

 

http://www.captainsim.com/products/x727/100/

 

Og som du ser, så står det ingen ting om at det ikke er med interiør, men det står heller ikke at det medflger interiør. Det man også legger merke til, er at det ikke er noen bilder fra VC, men det tenkte ikke jeg på der og da. Jeg hadde tidligere sett på FS9 versjonen med VC før jeg oppdaget at jeg faktisk kikket på FS9 utgaven, så jeg tenkte ikke over at det ikke var noen bilder fra VC i FSX utgaven. Jeg gikk bare og kjøpte flyet etter å ha sett noen fantastiske bilder av flyet. Jeg regnet med at flyet måtte være et brukbart fly selv til en så lav pris.

 

Med det samme tenkte jeg at flyet allerede hadde vært i salg en stund og at prisen hadde falt litt, samtidig som det var en ”tilbudspris”.

 

Men i etterkant har jeg satt meg inn i CaptainSim sin måte å ”selge” fly på. Nemlig delt og stykkevis. Er fra før av vant med at flyet kommer ut helt og fult som når du handler hos Flight1.

 

Men, nok om det. Jeg ser ikke helt det store tapet. Ble litt irritert med det samme, gledet meg jo til å fly flyet. Flyet var nydelig og jeg synes ikke jeg har betalt overpris. Gleder meg til resten kommer.

 

Flaks at jeg fikk med motorene på kjøpet, slik at jeg kunne ta meg en liten luftetur i går kveld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...