Gå til innhold

Fedafjorden bru


Anbefalte innlegg

Norges nyeste tilskudd når det gjelder hengebroer. Et imponerende anlegg, først gjennom 3,5km tunnel, så rett over brua og inn i fjellet igjen...hvor man finner en diger trafikkmaskin der man kjører under veien man nettopp kom på for å komme til Feda eller Kvinesdal. Heldigvis ligger dette anlegget bare en halvtime unna :smile:

 

Brua har et hovedspenn på 335m og tårnene er 103,4m, seilingshøyde 50m. Ferdigstilt September 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, det første bildet ble ålreit...Olympusen taklet motlyset bra på full automatikk. Gjenskinnet fra veibanen fikk meg til å tune FSX modellen, slik at veibanen får litt gjenskinn der også. Hadde planer om å legge meg flat oppå tunneltaket for å ta et bilde rett ned på veibanen...meen det var for mange bilister til stede, så jeg tok ikke sjansen. Ikke denne gangen ... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysefjordbrua er ganske lik med Fedafjorden bru...men har tårn som er skråstøpt på toppen. Her er et lite utklipp fra memo-siden i gmax:

 

Lysefjordbrua, 1997

 

Pos: N58*55.40 E6*05.92 Heading: 322

 

Hovedspenn: 446m, antall hengekabler: 35

Total lengde: 640m, 5 veispenn

Seilingshøyde 50m x 100m

Tårnhøyde 102m

 

Brua på bildene her er og blir Fedafjorden bru :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...