Gå til innhold

Black Hawk and white snow.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Repaint til SkySim HawkT1. Syntes det passet best med vinterlandskap mot den sorte painten, så jeg skrudde tiden tilbake noen måneder, og signet en twoships flight i området rundt Bardufoss.

 

Rick Piper har gjort en fabelaktig jobb med denne modellen, og den har både utseende, lydkvalitet og flyegenskaper i toppsjiktet. Frps er ikke noe problem, og flyfeelingen er helt spesiell. FSX-mulighetene er godt utnyttet, og bl.a har Rick lykkes i å bremse flyet UTEN at hjulene blokkeres. Tror ikke andre har klart DET hittil(?).

 

bl1.jpg

bl2.jpg

bl3.jpg

bl4.jpg

bl5.jpg

bl7.jpg

bl6.jpg

bl8.jpg

bl9.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he, sånn er det bare, noen fly kan man ikke være foruten :grin: . Denne råtassen er definitivt ett av dem. Jeg har fløyet mye av det Rick Piper har laget ( Meteor, Hunter, Chipmunk.....), og det har alltid vært noe spesielt med "feelingen" i hans fly. Hawk topper listen så langt, og det er tydelig at han har lagt hele sitt hjerte inn i denne modellen. På samme måte som Hughes H1, må Hawk flys med årvåken realisme, og flyet KREVER faktisk noe av piloten. Det holder ikke å bare gi på full jeiping og så vrenge omkring i alle retninger.......

 

Du skulle bare startet filmproduksjon.

Jotakk, har laget noen snutter hvor jeg bruker "recorder`n" , men jeg synes fremdeles Fraps ødelegger for mye av flyten til at jeg blir fornøyd. Dessuten går det veeeldig mye tid til god redigering. Får se når høstmørket setter inn?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for hyggelig respons.

 

Skal definitivt kjøpes inn så snart jeg er ferdig med ferien.....

 

Ja, denne tror jeg du vil like Gunnar :grin: . Modellen har det "lille ekstra" som gir den en helt spesiell realistisk "feeling".

 

Hvilke speccs har du på maskinen og dette er vel FSx ?

 

Ja det er FSX, har ikke brukt annet i snart 2 år......., og i motsetning til ufattelig mange andre her i forumet, har jeg vært kjempefornøyd med FSX fra dag 1. Prøvde FS9 her om dagen, og det var som å gå tilbake til FS98 :crazy: . PCen er Core2Duo 3 GHz med 8800GTS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives også med FSX, men man må fortsatt ha en topp PC skal man ha alle innstillinger på fullt og ha glede av det.

 

Men det rare er at fatter'n sin PC, som er en AMD dobbelkjerne 4200, og et 8400gt skjermkort har fint 30-50fps i fsx med "alt på fullt", men han bruker Windows XP..

Jeg har en E8500 3,16GHz prosessor og 9800GTX skjermkort, men jeg har ikke mer enn 20-30fps med det aller meste av innstillinger på fullt, og jeg bruker Vista 64.

Så, jeg har inntrykk av at dersom man kjører windows XP fortsatt og flyr FSX, så trenger man ikke en hardcore PC for å ha bra glede av det.. Men det er vel noen grafikkmessige fordeler med å bruke Vista?

 

Uansett, tilbake til emnet og de flotte bildene:D Det ser jo virkelig ut som en snerten maskin:D Flyr du online med en annen i formasjon, eller er det en funksjon man får slik at man alltid har en wingman der?:D

 

Det ser ut som om det er mulighet for å fly med røyk.. stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Burde kanskje nevnt det, men jeg bruker XP. I forhold til flysimming tror jeg XP fremdeles er å foretrekke, og jeg ser også på andre forum at Vista skaper en del problemer(?!). I FSX er det først og fremst prossessor-hastigheten som er avgjørende, og da er dobbeltkjerne den som er best utnyttet.

 

Ellers flyr jeg skjelden med alt på FULLT. Mesh og groundtexturer er på 100 %, men scenery og autogen bare på "dense". Og været blir laget av "Flight Environment X", som er dramatisk mye bedre enn default. I tillegg har jeg "tweaket" anntall trær og hus til bare noen hundre pr. celle.

 

Formasjonsflyvningen blir til ved hjelp av FS Recorder , et hendig lite gratisprogram, som gir meg anledning til å fly formasjon med en eller flere utgaver av "meg selv" :grin: . Det gjenskaper en flytur med stor nøyaktighet og uten "stottring", så det gir en superrealistisk "feeling" , som om man flyr i MP. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...