Gå til innhold

På tur med Werner


Anbefalte innlegg

I går fløy jeg og Werner Rafteseth en 5 timer og 45 min flytur til Dubai. Da vi tok av fra Frankfurt og sjekket METARen for Dubai var det 43 grader der! Uffuff! Heldigvis landet vi da det var natt og vi slapp den verste hetebølgen :grin:

 

Takk til Werner for en flott, men lang tur! :)

 

Tok bare noen bilder fra cruise denne gangen men det betyr ikke at kvaliteten suger fordet :)

 

Stiger til siste cruiselevel (FL370):

Lufthansa2-2.jpg

 

Bilde av MCPen i 747:

Lufthansa3-1.jpg

 

Over svartehavet:

Lufthansa1.jpg

 

Kondenstriper blir lett synlige så høyt oppe:

Lufthansa5-1.jpg

 

Over Tyrkia:

Lufthansa4.jpg

 

Mat trenger man på en så lang flytur:

Lufthansa6.jpg

 

Flyr over krigsherjede Irak:

Lufthansa7-1.jpg

 

Snart i Dubai og nå er vi 3 timer før norsk tid og derfor har det blitt mørkt:

Lufthansa8f-2.jpg

 

Dubai-terminalen:

Dubaiairport.jpg

 

Legg gjerne igjen en kommentar ;)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Ola Gisnås

Flotte bilder av damen :)

Kan anbefale dere f.eks: London - Hong Kong, Hong Hong - San Francisco, San Francisco - New York, New York London. Var ruta jeg tok rundt kloden, for ikke så lenge siden. Krever litt tålmod ;)

Og når jeg er inne på det, jeg bytta ut Hong Kong Intl. med Kai Tak selvsagt. Jeg hadde timet det slik at jeg skulle få en realistisk døgnutvikling, så jeg startet klokka 20:00 norsk tid lokalt, som om det skulle være 14:00 i UK. Da ble det landing klokka 08:00 ca norsk tid og relativt Hong Kong tid. Det er noe spesielt å måtte våkne grisetidlig (med lite søvn forøvrig takket step climbs, fuel config mm) å lande denne kjerra. Det var tett tåke da jeg landet, så vidt jeg så rute-skiltet før svingen og jeg nådde MDA. Uansett, jeg landet og var kry som en hane etterpå.. Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vært en flott tur så langt. Vi har desverre ikke fått fly sammen på alle, men satser på å komme sterkere tilbake nå. Vi har så langt flydd Oslo - Frankfurt - Dubai - New Dehli - Hong Kong. Turen videre går muligens til Honolulu før vi drar videre til San Francisco og New York før vi tar turen hjem til Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...