Gå til innhold

Robinson R-44 over atlanteren!


Vidar Martinsen

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle tipse dere om en tur jeg selv hadde tilbud om å være med på men som jeg måtte takke nei til pga at jeg holder på med instruktør kurset her i USA for tiden.

 

To staute karer, Arve Hetland og Dan Leland har tatt sin utdannelse her ved Hillsboro Aviation det siste året. Karene fant ut at de ville starte sitt eget firma i Norge og fly helikopter. I den forbindelse kjøpte de seg en R-44 Clipper i fra Robinson fabrikken via Hillsboro Aviation og de planla og fly denne hjem i fra Oregon. Dan har av personlige årsaker ikke kunne være med på turen over atlantern, så Arve har fått tak i en dansk co-pilot på turen ved navn Johan Hansen. De er nå kommet opp til nord-øst kanada og sliter litt med været for å krysse over til Grønnland.

 

Turen kan følges på følgende websider :

 

Helistars--under "crossing the atlantic

 

Johan skriver en blogg i forumet på

 

Helikopterpilot.dk...man må registrere seg for å lese forumet, men vel verdt det!

 

 

Ønsker de fortsatt lykke til på ferden og håper det kan være interessant lesning for dere her på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...