Vidar Martinsen Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Tenkte jeg skulle tipse dere om en tur jeg selv hadde tilbud om å være med på men som jeg måtte takke nei til pga at jeg holder på med instruktør kurset her i USA for tiden. To staute karer, Arve Hetland og Dan Leland har tatt sin utdannelse her ved Hillsboro Aviation det siste året. Karene fant ut at de ville starte sitt eget firma i Norge og fly helikopter. I den forbindelse kjøpte de seg en R-44 Clipper i fra Robinson fabrikken via Hillsboro Aviation og de planla og fly denne hjem i fra Oregon. Dan har av personlige årsaker ikke kunne være med på turen over atlantern, så Arve har fått tak i en dansk co-pilot på turen ved navn Johan Hansen. De er nå kommet opp til nord-øst kanada og sliter litt med været for å krysse over til Grønnland. Turen kan følges på følgende websider : Helistars--under "crossing the atlantic Johan skriver en blogg i forumet på Helikopterpilot.dk...man må registrere seg for å lese forumet, men vel verdt det! Ønsker de fortsatt lykke til på ferden og håper det kan være interessant lesning for dere her på forumet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jøss! Modig gjort i et så lite helikopter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Gjesdal Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Det høres jammen meg ut som litt av en tur! Ser også sånn ut på bildene. Kommer nok til å følge med på siden og bloggen for dette virket som en utrolig spennende tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Absolutt noe å følge med på for de av oss som er rotor-frelste her inne! EDIT: joda, jeg ville bare pushe denne opp litt! Jeg syntes karene som flyr fortjener oppmerksomheten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Du kunne jo tipse www.flynytt.no også, Vidar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Ja det kan jeg også!! :cool: Nå er karene kommet til færøyene..bilder oppdatert på helistars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.