Gå til innhold

Og fly 747 I Norge er det realistisk?


Geir-Anders Hansen

Anbefalte innlegg

Er det noen router med og fly 747 I Norge, skjønner vel kansje at mellom Norske flyplasser er det ingen trafikk med en 747 ;) men det må vel være det fra evt. utland til en eller flere Norske flyplasser, evt. til enten ENGM eller ENBR etc?

 

Så at evt. lufthansa, KLM har har flygninger til både ENGM og ENBR men ser ikke hvilken fly type, og begge disse har vel 747-F type evt. Ønsker vet. og kunne fly passasjer med 747 ;)

 

Noen eksempler på hvilke type 747 evt. selskap som kan være realistisk med en 747 i Norge takk;)

 

NB: Detter er for at jeg har PMDG 747X og ønsker ikke fly default i FSX ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På ENGM er det ikke uvanlig å se 747. Akuratt hvilke selskaper som flyr dit vet jeg ikke sikkert. Har sett flere cargofly der. På ENBR er det heller untaket enn regelen at det kommer en 747. Lufthansa og KLM flyr ikke 747 til Bergen. Jeg leste i BT for en ukes tid siden at de ventet en 747 fra JAL direkte fra Hiroshima med turister. JAL og SAS har satt opp noen få direkteflygninger med store fly til Bergen fra forskjellige byer i Japan. Men forsto at det var kun nå i sommermånedene det var aktuellt, og kun for å få flere turister til lands. Les her: http://www.bt.no/forbruker/reise/article472134.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korean Air Cargo flyr jo flere ganger ukentlig til Gardermoen med en 744F til Incheon/Seoul, Sør Korea.

 

Ellers er det vel heller rel. sjeldent med jumbojet i Norge, da stort chartrede (f.eks. amerikanskje turister som skal videre oppover kysten med Hurtigruta), eller VIP'er på besøk. Mener jeg har sett noen bilder her inne av f.eks. selskapet Corsair på besøk både på Flesland og Sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Så at evt. lufthansa' date=' KLM har har flygninger til både ENGM og ENBR men ser ikke hvilken fly type[/quote']

 

På de rutene benyttes B733, B734, B738, B738W, B739 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...