Gå til innhold

Jobbet 63 timer på 3 døgn


Kjell Loen

Anbefalte innlegg

Det jeg undrer litt over er hvorfor de finner seg i slike arbeidsforhold. En arbeidsgiver er avhengig av sine arbeidere, så hvis de samlet hadde åpnet munnen sin er det svært lite arbeidsgiver kan stille med. I tilfeller med slike brudd på arbeidsmiljøloven er det kun en ting som virker, bytt arbeidsgiver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sidespor: De nye europeiske fellesreglene for flyvende tillater 60 timers duty pr uke og 13 timer pr dag.

 

Jeg tror jeg skal begynne å kjøre trailer. Der har de strenge regler når det gjelder tjeneste. For flyvende er det visst ikke så nøye. Unntaket er England. Der har de avvist hele regelverket med henvisning til flysikkerheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det maks 55 timer duty i løpet av en uke... kan aksepteres inntil 60t hvis det er spesielle forhold (feks forsinkelser ved utestasjoner) som er helt utenfor selskapets kontroll innenfor en skiftuke.

 

Ellers gjelder også følgende:

 

Max 100t i løpet av 14 dager

Max 190t i løpet av 28 dager

Max 480t i løpet av 12 uker

Max 1880t i løpet av 12 måneder

 

Flyging (block timer) er som før:

Max 100t i løpet av 28 dager.

Max 270t i løpet av 12 uker.

Max 550t i løpet av 6 måneder.

Max 750t i løpet av 9 måneder.

Max 900t i løpet av 12 måneder.

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så er jeg rimelig sikker på at du er mer sliten av å kjøre 9 timer trailer på en dag, enn å fly 9 timer pr dag (rutefly)

Trailersjåføren sitter jo faktisk å holder denne saken på veien hele tiden, og det er ofte ikke veldig brede veger i Norge.

Flyeren derimot har fine hjelpemidler i autopiloten blant annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg så er jeg rimelig sikker på at du er mer sliten av å kjøre 9 timer trailer på en dag' date=' enn å fly 9 timer pr dag (rutefly)

Trailersjåføren sitter jo faktisk å holder denne saken på veien hele tiden, og det er ofte ikke veldig brede veger i Norge.

Flyeren derimot har fine hjelpemidler i autopiloten blant annet... [/quote']

 

Hadde det bare vært så enkelt ;)

 

Det er nok av stressende faktorer å holde styr på i cockpit. Man sitter ikke bare der og lar autopiloten gjøre alt for deg. (Selv om det er en oppfatning mange "utenforstående" kanskje har. Misforstå meg ikke, jeg kaller deg herved ikke en utenforstående :) hehe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...