Kjell Loen Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Dette er ikke bra i det hele tatt. Link Kjell Siter
Johan Luiggi Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Det er SYKT. Man kan ikke jobbe 63 timer pâ 3 dögn, det blir bare for mye med tanke pâ sikkerhet. Men de skrev feil passasjerantall i artikkelen, der er ca 19-20 mill, ikke 7,8. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Det jeg undrer litt over er hvorfor de finner seg i slike arbeidsforhold. En arbeidsgiver er avhengig av sine arbeidere, så hvis de samlet hadde åpnet munnen sin er det svært lite arbeidsgiver kan stille med. I tilfeller med slike brudd på arbeidsmiljøloven er det kun en ting som virker, bytt arbeidsgiver! Siter
Aslak Iversen Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Et sidespor: De nye europeiske fellesreglene for flyvende tillater 60 timers duty pr uke og 13 timer pr dag. Jeg tror jeg skal begynne å kjøre trailer. Der har de strenge regler når det gjelder tjeneste. For flyvende er det visst ikke så nøye. Unntaket er England. Der har de avvist hele regelverket med henvisning til flysikkerheten... Siter
Tor Strengehagen Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Dette gjør vel ingen ting, de er sikkert billig. Og billig skal det være. Sikkerheten til folk er ikke så nøye lenger. Både liv og helse kommer etter billig. Jippi. :mad: Siter
T F Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Her er det maks 55 timer duty i løpet av en uke... kan aksepteres inntil 60t hvis det er spesielle forhold (feks forsinkelser ved utestasjoner) som er helt utenfor selskapets kontroll innenfor en skiftuke. Ellers gjelder også følgende: Max 100t i løpet av 14 dager Max 190t i løpet av 28 dager Max 480t i løpet av 12 uker Max 1880t i løpet av 12 måneder Flyging (block timer) er som før: Max 100t i løpet av 28 dager. Max 270t i løpet av 12 uker. Max 550t i løpet av 6 måneder. Max 750t i løpet av 9 måneder. Max 900t i løpet av 12 måneder. Hilsen T Siter
Kristian Wålberg Skrevet 28. juni 2008 Skrevet 28. juni 2008 Spør du meg så er jeg rimelig sikker på at du er mer sliten av å kjøre 9 timer trailer på en dag, enn å fly 9 timer pr dag (rutefly) Trailersjåføren sitter jo faktisk å holder denne saken på veien hele tiden, og det er ofte ikke veldig brede veger i Norge. Flyeren derimot har fine hjelpemidler i autopiloten blant annet... Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 28. juni 2008 Skrevet 28. juni 2008 Ja, men piloten sitter og passer radio, posisjon, været etc. Han/hun kan ikke sitte og sove heller akkurat. 9 timer på jobb der du må være 100% tilstede mentalt er slitsomt enten det er lastebil eller rutefly. Siter
Nicklas Winger Skrevet 28. juni 2008 Skrevet 28. juni 2008 Spør du meg så er jeg rimelig sikker på at du er mer sliten av å kjøre 9 timer trailer på en dag' date=' enn å fly 9 timer pr dag (rutefly)Trailersjåføren sitter jo faktisk å holder denne saken på veien hele tiden, og det er ofte ikke veldig brede veger i Norge. Flyeren derimot har fine hjelpemidler i autopiloten blant annet... [/quote'] Hadde det bare vært så enkelt Det er nok av stressende faktorer å holde styr på i cockpit. Man sitter ikke bare der og lar autopiloten gjøre alt for deg. (Selv om det er en oppfatning mange "utenforstående" kanskje har. Misforstå meg ikke, jeg kaller deg herved ikke en utenforstående hehe.) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2008 Skrevet 28. juni 2008 Den diskusjonen om hvem som blir mest sliten på jobb kan nok bli liggende, dette blir så og si ren spekulasjon så fram til at ingen her har gjort begge deler til samenligning. :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.