Gå til innhold

Skjerm for best ytelse


Kai Inge Rokstad

Anbefalte innlegg

Her må jeg si meg uenig med Roy-Helge. Jeg har en 'litt over midt på treet' skjerm. En Eizo F67 19" til ca 9.000,-. Jeg har til dags dato ikke sett et bedre PC-bilde noe sted! Vel er den bitelittegranne kurvet (ikke helt flat), men det gjør ingenting så lenge den er sylskarp og stabil i hjørnene. Man sitter og glor på skjermen i timevis i strekk, og et bra bilde er VELDIG viktig. Jeg syns synd på de fleste andre som sitter rund omkring med dårlige skjermer. Jeg blir trett i øynene på et blunk når jeg sitter med andre skjermer. Hvis du har mulighet til å ta en runde å SE på skjermene i butikken før du kjøper så gjør det. I alle fall bør du ordne en god retur-deal før du legger penger på bordet.

P.S. Husk at nye skjermer skal 'brennes inn' noen dager før de yter sitt beste, så ikke døm en skjerm på grunnlag av noen timers titting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Samtron 210P, og er kjempefornøyd med den. Ingen flimring i kantene, og ingen "moire" (optisk bildestøy) som jeg opprinnelig var redd for å få med en 21".

Men fra min gamle 17" til 21" er det rett og slett revousjon på flightsim-fronten. Bare i 767PIC, f.eks, er det mye lettere å lese instrumenter og HSI når du får opp i høyere oppløsning og større bilde.

Jeg vil absolutt anbefale alle som tenker på ny skjerm å ikke gå for noe mindre en 21". Du får dem jo faktisk til 5-6000 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kai Inge: Man trenger ikke gjøre noe spesielt for å 'brenne inn' en skjerm, annet enn å bruke skjermen. La den stå på med en animasjon eller et eller annet over natta det første døgnet, så er mye gjort. Man merker det mest på fokus, etter min erfaring, men også fargetemperaturen (blå/rødskjær) endrer seg det første døgnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir Tore: tror skjermen har litt for stor punkttetthet...dette vil si at dei ulike lampene sitter lengre ifra hverandre, og vill gi ett mindre skarpt bilde. Dette sier iallefall noen av dem jeg har snakket med.

Men den er sikkert bra nokk, min skjerm har også 0,26 og er ganskle bra [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Mvh:

Kai Inge Rokstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...