Gå til innhold

Braathens parkerer 10 fly


Helge Bø

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Triste greier, men dette er vel en del av kravet fra SAS.

Ja, trista saker!

Men det är väl ändå att föredra framför konkurs...

SAS säger idag att ytterligare 2500 arbetsplatser måste bort från SAS organisationen. Det är totalt 3600 arbetsplatser vi talar om. Inte så konstigt att SAS ställer krav på Braathens organisation inför ev. uppkjöp då väl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

får håpe at du beholder jobben Jørgen.


Tack Helge, men eftersom jag bara varit anställd i lite mer än 1 år så är det väl inte troligt [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Det går upp, det går ner...

Sån't är livet!

Kanske någon VA som anställer mig? [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jörgen Toll:

Ja, trista saker!

Men det är väl ändå att föredra framför konkurs...

SAS säger idag att ytterligare 2500 arbetsplatser måste bort från SAS organisationen. Det är totalt 3600 arbetsplatser vi talar om. Inte så konstigt att SAS ställer krav på Braathens organisation inför ev. uppkjöp då väl?

At folk mister jobben er tragisk! Men, jeg synes at det er litt rart at SAS vurderer å kjøpe opp Braathens hvis de selv velger å si opp mange ansatte. Burde ikke SAS sørge for å drive god butikk, før de velger å kjøpe opp ett annet selskap? Selvfølgelig ser jeg at SAS vil få en bedre possisjon hvis de kjøper opp Braathens. Men uansett så er det tragisk at begge selskapene må si opp folk, og når alt kommer til alt så håper iallefall jeg at begge selskapene består, og at samtlige i begge selskaper får beholde jobbene sine.

Mvh

Truls

[ 10-11-2001: Endret av: Truls Meek ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Truls Meek:

Men, jeg synes at det er litt rart at SAS vurderer å kjøpe opp Braathens hvis de selv velger å si opp mange ansatte.

Truls, du är inte ensam om att tycka det! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke pilot - men kan svare likevel..

Det er 5 crew pr fly. - 2 piloter og 3 -4 CCM "flyvertinner".

Det er ganske stor gjennomtrekk av pilots (går tidlig av med pensjon) - så det vil ikke gjøre så veldig vondt. Det greier seg med naturlig avgang og la være å ansette nye. Tror det vil bli verre for CCM (cabin crew member).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Truls Meek:

At folk mister jobben er tragisk! Men, jeg synes at det er litt rart at SAS vurderer å kjøpe opp Braathens hvis de selv velger å si opp mange ansatte. Burde ikke SAS sørge for å drive god butikk, før de velger å kjøpe opp ett annet selskap? Selvfølgelig ser jeg at SAS vil få en bedre possisjon hvis de kjøper opp Braathens. Men uansett så er det tragisk at begge selskapene må si opp folk, og når alt kommer til alt så håper iallefall jeg at begge selskapene består, og at samtlige i begge selskaper får beholde jobbene sine.

Vet ikke om du er helt oppdatert i nyhetsbildet Truls, men SAS sier jo nå at denne avtalen også må revurderes pga dette, muligens skrinlegges.

Så de stakkars Braathens-ansatte må fortsatt sitte på pinebenken...

Det går vel nedenom og hjem med hele Braathens om SAS nå skulle trekke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...