Gå til innhold

Er det over ??


Håkon Larssen

Anbefalte innlegg

Luftfarten vil vedvare så lenge mennesket er i stand til å fly. Dog på andre vis enn vi er vant til i dag. Som jeg ser det, er det "overforbruk" til de grader når det gjelder flyvning...og et unødig hysteri på gang når det gjelder dette med å komme frem så raskt som mulig. Folk flyr for mye. Og dette dreper ryddighet i trafikken og forpester som bare pokker. Folk bør tenke seg om og la hysteriet med å komme seg fort frem renne av seg. Og heller finne seg i at enkelte reiser vil ta lengre tid eller blir dyrere...ingen vei utenom uansett. Mitt poeng er at folk bør bli mindre stresset på alle vis. Blir jo helt kvalm av å observere avhengighet av mobiltelfoner og TID...folk er ikke seg selv lenger...de er helt fjernstyrte av teknikken. Ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere lese en veldig flott artikkel som kan gi en pekepinn på hvor mye oljeressurser som enda ikke er tatt nytte av.

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080418/OAKTUELT/463689196

 

Personlig, har jeg ingen tro på at luftfarten skal "dø" ut i løpet av to år (eller ti). Mennesket er rett og slett alt for avhengig av luftfarten til å kunne gi slipp på den. Derimot er jeg sikker på at det vil utvikles en del alternative, energibesparende motorer som enten går på strøm, hydrogen osv. Dette vil nok i første omgang omhandle GA-verdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en velskrevet artikkel. Hadde forøvrig følge en god stund med et av de nye spesialskipene på vei til Kalundborg for noen uker siden, russeren "Vasily Dinkov", en flott shuttletanker som er spesialbygd for komme seg frem i isen.

 

Legger til en link: http://setcorp.org/main/pressrelease.phtml?news_id=16651&language=english

 

Var litt artig å seile parallellt med denne...den er dieselelktrisk og har et 20MW maskineri...samme ytelse som den jeg seiler på. Også dieselelektrisk, men vi bør nok skygge unna isen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...