Gå til innhold

AIP kommer nå på CD-ROM


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk en liten konvolutt fra Luftfartsverket i dag. Inni den var det AIP AMDT 42 på CD-ROM. Det var også med et skjema man skulle sende tilbake med beksjed om du ønsket AIP tilsendt som cd-rom utgave eller papir og CD utgave i fremtiden. Jeg valgte da bare på cd. Dette er perfekt for simmere. Du kan en skjerm med kartene oppe mens du flyr. Sist men ikke minst, man slipper å oppdatere AIP selv [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Slutt på de meterhøye papir bunkene.

Jan Roar Rød

[ 02-11-2001: Endret av: Jan Roar Rød ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er GEN/ENR/AD ja, men SUP er ikke med, det kom kanskje ikke som noen stor overaskelse.

Jeg er litt forundret over at cd versjonen koster det samme som papirversjonen eller om du vil ha begge deler. Jeg regner ihvertfall med at det gjør det siden det ikke står noe om redusert pris på cd versjonen i brevet som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser bra ut dette ja.

Så nå kan jeg vel ikke si at jeg har glemt kartene hjemme lengre da......til gutta på VATSIM...

og siste regning hos meg var på 350.- kroner. Det er vel årsabonnementet.

Prisen på hele settet husker jeg ikke i farta...men var vel rundt 600,- .....

 

Arnt Ok

[ 02-11-2001: Endret av: Arnt Kalseth ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da har også undertegnede fått CDen, men har ikke sjekket den ennå.

Opprinnelig info ble lagt under:

Tidligere link

Nå er det "bare" [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] ny ProController som mangler. Ser ut for at denne trekker i langdrag, men den som venter på noe godt.............

Ser frem til å komme tilbake som ATC, når tiden strekker til, og PCen begynner å oppføre seg stabilt igjen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Mvh

Hans

[ 02-11-2001: Endret av: Hans Utne ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var skuffende dårlig kvalitet på kartene på den CDen. Bevares, bra nok til bruk men ikke så bra som f.eks. den danske AIPen.

Det jeg henger meg opp i er at kartene er dumpet som bitmaps og ikke som vektorgrafikk. Dette betyr i praksis at et kart kun kan skrives ut i A4 format i noegen lunde oppløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt motstridende synspunkter her...

Jeg har fått papirutgaven de siste par årene,

synes dere det er verdt å skifte til CD-utgaven?

Er litt bekymret hvis oppløsningen på kart er dårlig?

mvh

Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Harald Hagen:

Jeg har faktisk ventet på dette og har allerede sagt opp papir-utgaven og bestilt på CD.

Var CDen en komplett AIP med alle deler (SUP/GEN/ENR/AD)?

Hei Harald.

Ja, den var komplett.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett ja, men uten SUP, naturligvis - de detter jo i postkassa annenhver dag - omtrent. Kartene er scanna karter ja, og følgelig bitmaps med 'dårlig' oppløsning i forhold til de som har vært vektorgrafikk. Vet at Microstation kan generere pdf vectorgrafikk, rart at LFV ikke klarer (ennå) å eksportere til ett slikt format.

Det var kjekt å få den på CD, men vil heller fortsette med papirutgaven, både pga kvalitet og det å slippe å switche mellom fs og pdf.

Kanskje fs.no kunne gjøre disse tilgjengelige som filer for de som måtte ønske det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...