Gå til innhold

A KLM 747 departuring


Anbefalte innlegg

Tok å testfløy litt på TNCM med KLM sin 747. Var ganske artig, landingen gikk greit, men var litt bumby. Her er litt bilder av skjønnheten! Har prøvd å få fram flyet så bra som mulig ved hjelp av blur, sharpness og utsnitt. Enjoy!

 

(Bildene er noe fra taksing, rolling og take off)

 

KLM6f.jpg

 

KLM2-1.jpg

 

KLM1f.jpg

 

KLM5-1.jpg

 

KLM4f.jpg

 

KLM3-1.jpg

 

KLM7-1.jpg

 

KLM8.jpg

 

KLM10.jpg

 

KLM11.jpg

 

Kommentarer settes stort pris på ;)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bildene dine er litt over redigert for min smak og skulle likt å kunne sett litt på hvordan simulatoren din egentlig ser ut.

 

Overredigert? Da har du ikke sett nok av det som er der ute :grin: Simulatoren ser ganske kjedelig ut uredigert' date=' så det er ikke noe vits å vise fram det :)

 

Her kommer rotate-bildet for å vise deg hva jeg mener:

 

Uredigert:

[img']http://i112.photobucket.com/albums/n192/paulof1/KLM7uredigert.jpg[/img]

Her ser det ut som det er sen ettermiddag(Klokka var 8.00 på TNCM da bildene ble tatt), og lyset er noe rødt og altfor mørkt i forhold til hvordan virkeligheten ser ut. Fargene er rett og slett urealistiske.

 

Redigert:

KLM7-1.jpg

Jeg har valgt et utsnitt som zoomer mer inn på flyet. Jeg har lagt på et fargefilter jeg lagde med mye grønt, litt gult og rødt. Jeg har også redigert kontrast og lys kraftig. Gresset og bakgrunnen har jeg lagt motion blur på for å vise at flyet er i fart. Gresset har også et fargefilter over seg, i dette tilfelle grønt. (Gresset var opprinnelig rødt/brunt-aktig.)

 

Dette var et lite innblikk i en redigering av et flightsim-bilde :)

 

I dette tilfelle har jeg brukt ca 15 min i gjennomsnitt på hvert bilde. Bruker sammme metode på hvert bilde, men noen ganger gjør jeg ting litt annerledes fra bilde til bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bildene dine er litt over redigert for min smak og skulle likt å kunne sett litt på hvordan simulatoren din egentlig ser ut.

Overredigert? Da har du ikke sett nok av det som er der ute :grin: Simulatoren ser ganske kjedelig ut uredigert' date=' så det er ikke noe vits å vise fram det :)

 

Her ser det ut som det er sen ettermiddag(Klokka var 8.00 på TNCM da bildene ble tatt), og lyset er noe rødt og altfor mørkt i forhold til hvordan virkeligheten ser ut. Fargene er rett og slett urealistiske.

[/quote']

Bra det ikke bare er jeg som mener at fargene er urealistiske i FS. Hvorfor skal det være så utrolig blått i forhold til i virkeligheten? :crazy:

 

Uansett hvilke av FS-bildene mine jeg gjør det på, så blir det mye mer realistisk med en gang jeg gjør de litt gulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig Paulo' date=' men hvordan zoomer du inn på bildet uten at det blir mindre eller uskarpt? [/quote']

 

Sorry, jeg mente ikke at jeg zoomet inn i Photoshop, men i FS. Bruker activecamera til det. Jeg bruker 4X antialiasing og FS kjører jeg med oppløsning på 1280x1024. I dette tilfelle ville jeg ha litt større bilder å redigere så jeg lettere kunne lage utsnitt, og få finere grafikk, så jeg bytta oppløsningen i FS til 2048X. Med så store bilder er det lett å lage bra utsnitt.

 

Sånn ser det ut, rett fra FS:

KLM%204(stort%20og%20uredigert).jpg

Stort er det ikke? :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...