Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen her som tilfeldigvis har lyst på katt? :) Min kjære frøken Melua fikk kattunger 15. april, de er nå altså litt over en mnd gamle, og kan gis bort fra de er ca. to og en halv mnd gamle.

Det er fire frøkener og to gutter. Den sorte er sånn delvis lovd bort, men ingenting er sikkert ennå.

Se bilder her

Gjest Emil-André Gundersen
Skrevet

Flotte bilder, men jeg har dessvere to katter. :)

Skrevet

Flotte bilder, jeg har også to katter :)

Men har sinnsykt lyst på en oransje katt! Får høre med pappa om hvordan det er å ta inn en sånn småtass når vi har to voksne katter, han har greie på sånt. Og det blir vel litt vanskelig når vi bor så langt unna hverandre.. :(

Skrevet

Det er ikke umulig å få til, Audun. :)

Når Melua kom hit, gikk det kanskje en uke eller maks halvannen, før Dennis og Melua gikk over ens, uten at Melua skjøt rygg og var livredd for å komme nær han.. Bitteliten kattunge vs. DRITSVÆR skogskatt er visst skummelt, mente Melua. :)

Skrevet

Vil nok anbefale deg, å begynne å gi dem bort når de

er: 6-7 uker (8 uker senest!). Å vente til de er 10 uker

kan gjøre det langt vanskeligere å få gitt de bort, når

de nærmer seg ca. 12 uker er de jo ikke "kattunger"

lengre - og da er svært mange langt mindre interessert.

Skrevet

6-7 uker er for tidlig, siden de fortsatt er delvis avhengig av moren på den tiden. 8 til 10 er bedre, mens ca. 12 er ideelt (og også hva Mattilsynet anbefaler).

Hadde det ikke vært for at jeg har tre katter fra før skulle jeg tatt et par av dem :) Madammen falt fullstendig for den flerfargede, mens jeg ville gjerne hatt en rødstripet en.

Skrevet

He he, ja 12 uker er sikkert ideelt for kattungene - men så

sliter man virkelig med å bli kvitt dem også. Mange får da

ikke gitt dem bort overhodet, og mange velger da avlivning

i stedet - så da er det nok bedre å gi dem bort noen uker

tidligere. Har hatt katt i såpass mange år, og gitt bort

plenty med kattunger tidligere.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...