Gå til innhold

SAS Lønnsforhandlinger


Rolf Arne Beck

Anbefalte innlegg

[size:8pt][color:#000099]Resten av artikkelen her[/color][/size]

 

[size:20pt][color:#FF0000]SAS-pilotene får 100.000 i lønnstillegg[/color][/size]

 

SAS (SAS-NOK) sliter tungt økonomisk,

og varslet tidligere i vår at 70 årsverk må kuttes i løpet av et år.

 

Likevel blir oppgjøret en lønnsfest for pilotene i selskapet.

Nesten alle av de 2000 pilotene fikk en

lønnsvekst på mer enn

100.000 kroner, melder Dagsavisen.

 

Burde pilotene være fornøyde?

 

Lønnsveksten kommer i tillegg til en årslønn som allerede ligger mellom 900.000 og 1,2 millioner kroner.

 

Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva slags bonusavtaler de har, men et lønnstillegg på 7 prosent over de siste to årene er ikke mye å skrike over seg for. I tillegg vet jeg at de knapt nok har hatt noen lønnsøkning de siste 5-6 årene, samtidig som samfunnet forøvrig har opplevd en lønnsfest uten like.

 

Men selvfølgelig, det selger bedre med en svær rød "millionlønn" overskrift og "gullkantede" lønnsoppgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig (Fra Boarding):

 

"Fel om pilotlöner i skandinaviska medier

 

Skandinaviska medier skriver idag att medlemmar i Norske SAS-flygeres forening har fått ett ”guldkantat” lönelyft på mellan 12 och 13 procent över två år som ett resultat av årets förhandlingar. Detta stämmer inte. Det nya avtalet ger piloterna inom Dansk Pilotförening (DPF), Norske SAS-Flygeres Forening (NSF) och Svensk Pilotförening (SPF) en löneökning på 7,5 procent över två år, vilket är i linje med den genomsnittliga löneutvecklingen på den skandinaviska marknaden. En bonus på 1,7 procent förhandlades fram år 2004 och tillhör därmed inte årets uppgörelse".

 

Dette er SAS ledelsens pressemelding.

 

For min egen del så har jeg gått opp 80% de siste 6 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...