Rolf Arne Beck Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 [size:8pt][color:#000099]Resten av artikkelen her[/color][/size] [size:20pt][color:#FF0000]SAS-pilotene får 100.000 i lønnstillegg[/color][/size] SAS (SAS-NOK) sliter tungt økonomisk, og varslet tidligere i vår at 70 årsverk må kuttes i løpet av et år. Likevel blir oppgjøret en lønnsfest for pilotene i selskapet. Nesten alle av de 2000 pilotene fikk en lønnsvekst på mer enn 100.000 kroner, melder Dagsavisen. Burde pilotene være fornøyde? Lønnsveksten kommer i tillegg til en årslønn som allerede ligger mellom 900.000 og 1,2 millioner kroner. Stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ja, det stemmer, men det er fordi veldig mange i SAS har høy ansiennitet etter lang tid i selskapet. Veldig mange er visstnok 50+ år gamle. Det betyr ikke at startlønnen er 900,000 og sluttlønnen er 1,200,000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg vet ikke hva slags bonusavtaler de har, men et lønnstillegg på 7 prosent over de siste to årene er ikke mye å skrike over seg for. I tillegg vet jeg at de knapt nok har hatt noen lønnsøkning de siste 5-6 årene, samtidig som samfunnet forøvrig har opplevd en lønnsfest uten like. Men selvfølgelig, det selger bedre med en svær rød "millionlønn" overskrift og "gullkantede" lønnsoppgjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Forøvrig (Fra Boarding): "Fel om pilotlöner i skandinaviska medier Skandinaviska medier skriver idag att medlemmar i Norske SAS-flygeres forening har fått ett ”guldkantat” lönelyft på mellan 12 och 13 procent över två år som ett resultat av årets förhandlingar. Detta stämmer inte. Det nya avtalet ger piloterna inom Dansk Pilotförening (DPF), Norske SAS-Flygeres Forening (NSF) och Svensk Pilotförening (SPF) en löneökning på 7,5 procent över två år, vilket är i linje med den genomsnittliga löneutvecklingen på den skandinaviska marknaden. En bonus på 1,7 procent förhandlades fram år 2004 och tillhör därmed inte årets uppgörelse". Dette er SAS ledelsens pressemelding. For min egen del så har jeg gått opp 80% de siste 6 årene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Vel pilotene og kabincrew tar stortsett hele lønningspoten.. Jeg har 10 års ansinitet i selskapet, og en årslønn på 312 000 inkludert skift tilegg.. Vi har ikke hatt lønnsøkning i oppgjørene siden 2001. Og kjenner jeg opplegget så får vi ikke noe denne gangen heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.