Filip Gundersen Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Heisann! Har det som forhåpentlig vis blir min siste training før utsjekk i morgen på Værnes, 20-22 lokal tid. Anders Henriksen sitter App, så håper noen gidder å ta turen innom! VFR trafikk er spessielt vekommen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Skal vel alltids klare å ta en tur innom... Se etter (bokstavelig talt) tung trafikk fra nord... EDIT: Rettelse; kommer nok sørfra i steden for... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Komemr vel å flyr en tur ja. Får bare håpe jeg kan få mer trening også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 ska se om jeg kan komme et par turer med helikopter vist ønskelig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hadde det vært litt tidligere, så hadde jeg også kunnet stikke innom en VFR tur, men skal bort på det tidspunktet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Kan noen fortelle meg når og hvordan denne treningen ble avtalt? ut i fra det jeg har fått vite har du ikke en gang requestet ny trening? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Vet ikke hvor du har din informasjon fra, Andreas, men Filip har faktisk lagt inn forespørsel om TWR trening i VACCSCA-systemet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Da var Approach og Tower online, traffic more than welcome! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hvordan gikk det? Klar til utsjekk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 vel, du kan si at det i grunn er meg som har ansvaret for å organisere slik trening, og jeg har ikke sett noen ny request fra ham der, så etter det jeg vet, er det andre som står før ham i køen. Jeg vil derfor oppfordre alle som driver med trening til å holde dere oppdatert på mentoring tråden vår på vaccsca forumet, og all trening SKAL om ikke annet er avtalt, organiseres derfra. Andreas Nysveen Assistant Training Director VACCSca Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Nja... Nå vet ikke jeg hvordan Filip sin trening har blitt ordnet, og hvorvidt han faktisk har etterspurt trening i VACCSCA forumet har jeg ikke sjekket. Men om du sjekker primær-systemet, så vil du se at han har lagt inn en forespørsel, i alle fall. Hvordan det har pågått derfra vet jeg ikke, og jeg akter heller ikke å spørre, da det strengt tatt ikke anngår meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 vel' date=' du kan si at det i grunn er meg som har ansvaret for å organisere slik trening, og jeg har ikke sett noen ny request fra ham der, så etter det jeg vet, er det andre som står før ham i køen. Jeg vil derfor oppfordre alle som driver med trening til å holde dere oppdatert på mentoring tråden vår på vaccsca forumet, og all trening SKAL om ikke annet er avtalt, organiseres derfra.[/quote'] Veldig interessant at du nevner dette Nysveen, for hvem gjorde nettopp dette på mandag? var vel 6-7 stykker før Tore i køen, men du tok alikevel Gardermoen OTS utsjekk med han på mandag.... Fei foran egen dør før du kritiserer andre ihvertfall.... Hvordan gikk det? Klar til utsjekk? Det stemmer, Filip er gjorde sakene sine bra igår og er klar for Tower utsjekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 vel' date=' du kan si at det i grunn er meg som har ansvaret for å organisere slik trening, og jeg har ikke sett noen ny request fra ham der, så etter det jeg vet, er det andre som står før ham i køen. Jeg vil derfor oppfordre alle som driver med trening til å holde dere oppdatert på mentoring tråden vår på vaccsca forumet, og all trening SKAL om ikke annet er avtalt, organiseres derfra.[/quote'] Veldig interessant at du nevner dette Nysveen, for hvem gjorde nettopp dette på mandag? var vel 6-7 stykker før Tore i køen, men du tok alikevel Gardermoen OTS utsjekk med han på mandag.... Fei foran egen dør før du kritiserer andre ihvertfall.... Er det overhode mulig??? Kanskje sånne uttalelser som Nysveen presterer her, bør tenkes om en gang til? For det kan ikke være mye kult for Filip at Nysveen kommer å slenger ut på ett forum der ALLE kan lese at han ikke har "søkt" trening.. Og min mening med det derre at man skal skrive på det forumet for hver trening man skal ha, må være det dummeste VaccSca har gjort noen gang.. Men meg om det. Så om folk blir forvirra av detta, forstår jeg dæmli godt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Foreslår at denne type diskusjon angående enkeltpersoner, trening etc tas direkte med Andreas/Håkan og ikke på et offentlig forum. Sikter ikke til noen spesielle her. Det er flott om man får trening, OTS'er og utsjekker, men enda flottere om det foregår i riktig rekkefølge og rettferdig. Oppfordrer også samtidig alle som har en mening om training-systemet i VACCSCA til å sende mail til Andreas eller Håkan, da vi snart bør begynne en evaluering av dette nye systemet for å se om det fungerer etter intensjonen. Håkan, Training Director: accsca5@vaccsca.org Andreas, Ass. Training Director: accsca14@vaccsca.org Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Nettopp Erik, var derfor jeg ikke svarte på den første kommentaren til Nysveen da han heller skulle gått direkte til meg med den. Forøvrig er jeg enig med Kai at nåværende system ikke funker i det hele tatt. Hadde vær enkelt student fått egen mentor som det var før hadde ting gått kjappere og studentene slipper å vente 1mnd mellom hver trening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Fei foran egen dør før du kritiserer andre ihvertfall.... I og med at du tydeligvis ikke kjenner systemet bedre enn du gjør skal jeg forklare det for deg. Dersom noen skal ha AP trening, og vi har en mentor som tilbyr app eller mer, så vil vi alltid prioritere den som ber om høyest trening, da det er færre mentorer desto høyere opp man kommer, og når det gjelder OTS med Tore, så var det fordi han kom til meg og spurte om det fordi han ønsket å kunne backe opp EKCH realtime med ENGM_APP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 men hvordan skal man søke om trening? holder det med aa "requeste training" paa vaccsca.org? sto den teoretiske testen og er litt forvirret om hvoran man skal søke:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Når du har vårt inne på hovedsiden-ATC-Request training (tror jeg det heter), så kan du registrere deg på forumet vårt, og der går du på tråden Training deretter til Mentoring Norway weekXX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.