Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. april 2008 Premium Medlem Del Skrevet 20. april 2008 [color:#3366FF]Burt Rutan Long EZ [/color] , en klassiker blant hjemmebygde fly. Har lenge snust på denne modellen fra Alphasim , og i dag slo jeg til. Alphasim har skiftet kurs fra bare militære fly, til også å tilby interessante klassikere, herunder denne nydelige modellen av Long EZ. Flykonstruksjonen er typisk utradisjonell Rutan-design, med et futuristisk utseende og nytenkning i hver detalj. Den er morsom å fly, har en vannvittig flott VC og troverdige lydfiler. Er du lei av å drasse rundt med vingene festet til ørene dine, så anbefaler jeg en prøvetur i denne herligheten. Have a nice day. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Stilig har vurdert og kjøpe denne jeg å Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Denne maskina finnes også i Norge. Den tilhører Ørland flyklubb og er registrert LN-MAB Kanskje Gunnar Van Der meren eller noen andre kan lange en paint utifra dette bildet hvis dere spør pent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hehe! Jøss.... stilig maskin! Tipper turbulensen kjennes greit i den der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johansen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Denne maskina finnes også i Norge. Den tilhører Ørland flyklubb og er registrert LN-MAB LN-MAB er en Rutan VariEZE. Modellen fra Alphasim er en Rutan LongEZ. LN-AKT burde imidlertid være en overkommelig oppgave å painte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ok Det var jeg ikke klar over Sto ikke noe om det på hjemmesiden deres . Og kjenner ikke flytypen såpass godt selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Hehe tror jeg så den modellen på lørdag når jeg var ute å fly på Kjeller. Noen som vet hvor mange det finnes i Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johansen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ifølge norsk luftfartøyregister er det vel bare LN-AKT i Norge. I 2004 endte en Long-EZ på taket på et jorde (LN-HPB). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. april 2008 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 21. april 2008 Takker for interessen folkens. Joda, det er en ganske heftig flymaskin, og det forbauser meg litt at det ikke er flere som flyr den "real". Antar det er selve byggingen som begrenser antallet. Det tar nok noen år å fullføre en slik drøm . I FSX derimot, tar det bare noen minutter, og selv om det bare er en virtuel modell, så gir den et ganske godt innblikk i hvordan det er å fly Long EZ i virkeligheten . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.