Gå til innhold

Oslo Flysimklubb's første treff avviklet


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Da var klubbens første treff avviklet med 17 spente deltakere. Alderspredning fra 50-60 til 16-17 år. Første punkt var presentasjon og etablering av klubben med styre og full pakke. Tidfesting av neste treff og tema for de neste treffen ble bestemt. Etterhvert fyrte vi opp 767PIC med projector og lerret og tok en tur ENGM - ENBR. videre fikk vi demonstrert X-plane. hele senasen tok 4 timer fra start til slutt. Tid til Pizza og brus ble det også. Mer info om planlagte treff og tema kan dere finne her:

http://home.c2i.net/pmjo/" TARGET=_blank>Oslo Flysimklubb

Ett, etter min mening, flott treff som garantert blir gjenntatt. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare slutte meg til Einar og Jakob. Dessuten vil jeg oppfordre flysimmere rundt om i landet til å starte lokale klubber. De fleste av oss har vel brukt flere timer enn vi liker å snakke om, til å prøve og feile i denne hobbyen.

Særlig onlineflyging er noe mange har tregt for å komme i gang med på egenhånd. Det å kunne ha en erfaren pilot/controller å snakke med, gjør det mye lettere å komme i gang, så dette kan både bli morsomt, og bra for rekruttering til miljøet. Det virker jo som om flesteparten av medlemmene har en eller annen tilknytning til luftfart, så her er det jo mye interessant kunnskap ute og går.

Gleder meg til neste møte.

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Erik!

Det verste det er å komme i gang og når man harbvgjordt det så går alt "skinner av seg selv" og jeg vil oppfordre flysimmere i Bodø 22 stk., Tromsø 17 stk., Bergen 27 stk, Trondheim27 stk. og i Savavanger 33 stk. (Min kilde flysimmerlista).

Dere i Bodø har jo hatt flysim-treff med storskjerm etc. tidligere og hvorfor stifter dere ikke flysimklubb?

Alle flysimmere som bor i nærheten av disse byene bør melde dere inn der slik at medlemsmassen blir større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt 3 treff , og vi har oppgradert etter hver treff med ingen maskin , 1 maskin og det siste treffet med 2 maskiner i nettverk men vi hadde ingen storskjerm... MEN Roald Hansen var der så vi overlevde.....Hvis noen har en prosjektor å låne bort så skal vi selvfølgelig bruke den.Men det er ikke lett å få tak en i BODØ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slike flightsimklubber er jo helt topp. Hvis det virkelig er nærmere 40 aktive simmere her i Stavanger så er det jo rart hvis det ikke er interesse for noe lignende her.

Med mange nok medlemmer kan man jo også møtes til landstreff en gang eller to i året [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge!

Prøv å gjøre som Einar han sendte bare ut mail-adressea slik at de som var interessert tok kontakt med han pr. mail og det var nok for å få stemning, slik de tidligere treffene har vært så var på en pub og der har det det lett å gli ut over til andre emner enn flysim alt etter viss inntak av øl.

Nu når vi har fått denne klubben så har vi bare disse emnene som skal gjennomgåes på møtene uten noe dill-dall, pronto og dermed basta.

Helge, du kan bruke simmerlista eller om det er noen på jobben din som har samme hobby?

Dine kollegaer i Fredrikstadstifta egen klubb og det har jo stått på forsida til Flightsim.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...