Alexander Nilsen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Satt på bibloteket på skolen idag, og leste i et blad om ambisjoner. Der stod det om ei jente som holder på med bachelorgrad i flyteknikk. Dette ville jeg finne mer ut om. Den eneste som tilbyr dette i Norge er Universitetet i Agder Om studiet: Dette er det eneste ingeniørstudiet i flyteknikk i Norge. Studiet omhandler skrog og motorer til fly og helikoptre. Les mer på Universitetet i Agder sine sider For mer omfattende informasjon om studiet og de enkelte fagene, se her Se også hva noen av studentene synes om studiet og et av tilbudene studentene får, her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Takker så meget for denne infoen/linken Det som virkelig er interessant for min del er at jeg faktisk kan søke meg inn der via den såkalte "Y-veien" siden jeg har fagbrev dette er virkelig noe å tenke over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Har faktisk fått positiv respons på søknaden min her Det eneste som er kjedelig er at jeg (sannsynligvis) skal inn i luftforsvaret i mars, så jeg får neppe begynt studiet før i 2010. Håper de kan holde av plassen i to år.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 du kan søke om utsettelse ang militæret. Har du fått plass, så får du nesten garantert utsettelse. Hvis du ønsker det da. Jeg tjenestegjorde som Crew Chief Ass. i bodø med en som hadde gått på denne linjen i agder, og hans drøm var jo selvølgelig å skape fly hos airbus eller boeing. Men som han da, man må nokk gå en god del vidre enn bare denne linjen for å komme dit, men det er en start. Han nevnte noe om en skole i danmark som han tenkte på, men husker ikke hva den het eller noe desverre. Men han fikk ihvertfall utsettelse på militærtjenesten sin pga skole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Vet at man får utsettelse, men jeg har hørt max ett år, og jeg skal inn i mars, og kan derfor neppe starte på utdanningen før i 2010, altså om to år. Har sendt mail til universitetet ihvertfall. Har ikke noen store forhåpninger til å tegne fly hos Airbus med det første, men håper denne skolen er et godt grunnlag EDIT: Snakker altså om utsettelse av skolegangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.