Lars Hassel Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Hello! Da er Gardermoen staffet, og trafikk er ønsket, vi har App, Twr,Gnd og DEL, vi ønsker også ENOS vis noen føler for det! Kom og fly njuuu!! Mvh Lars Petter Hassel Siter
Kai Dreyer Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Da prøver vi oss igjen på først kommende Tirsdag. Ca. 20.00 lokal. ENGM: - DEL - ????? - GND - LARS HASSEL - TWR - KAI DREYER - APP - ANDREAS NYSVEEN - DAPP- WERNER RAFTESETH - CTR - ?????? ENVA_APP - Anders Henriksen ENVA_TWR - Åge Storli Berg ENZV_TWR - Aleksander Maaland Om noen da tar Flesland, Værnes og andre flyplasser, så kan det jo hende vi får en del trafikk Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Dere var pyntet og klar til fest.Men ingen kom??? Jeg hadde tenkt meg ett par turer via ENGM.Men fikk en CTD på vei fra EKCH. Så det ble med ESSA-ENGM. Siter
Jakob Arne Brønstad Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 beklager får å ødelegge tråden:P men hva er forskjellen på APP og DAPP? Siter
Kai Dreyer Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 APP = Approach, DAPP= Director Approach. Director gir vectors inn for ILS`en, og klarer for ILS. Vi fikk noen fly da, etter en del desperat søking etter folk på msn He he! Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 APP = Approach' date=' DAPP= Director Approach. Vi fikk noen fly da, etter en del desperat søking etter folk på msn He he! [/quote'] OG hva er forskjell på appr og dir appr? :grin: Siter
Anders Henriksen Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 APP = Approach' date=' DAPP= Director Approach. Vi fikk noen fly da, etter en del desperat søking etter folk på msn He he! [/quote'] OG hva er forskjell på appr og dir appr? :grin: Lars Petter da Directoren har ansvaret typisk fra SOVIR & TOMRA når 19 er i bruk og BGU og SONER når 01 er i bruk. Han vectorer rett å slett flyet inn på ILS og gir også ILS klareringen før du blir sendt over til TWR for cleared to land. Altså kommer du til Sigdal har APP ansvar frem til ca med Soner, da vil DAPP lede deg inn til ILS. DAPP brukes egentlig bare når det er veldig mye trafikk for å avlaste APP. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 DAPP brukes egentlig bare når det er veldig mye trafikk for å avlaste APP. Så da vet dere alle hva vi forventer oss Siter
Thomas Hjelset Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Vi fikk noen fly da' date=' etter en del desperat søking etter folk på msn He he! [/quote'] Heheheh.. jeg er en av dem Landet akkurat trygt på Bergen Lufthavn, Flesland etter en strålende flight fra Oslo! Vil takke alle som bemannet! Veldig morsomt med full bemanning på en slik flyplass:) Takk! Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 APP = Approach' date=' DAPP= Director Approach. Vi fikk noen fly da, etter en del desperat søking etter folk på msn He he! [/quote'] OG hva er forskjell på appr og dir appr? :grin: Lars Petter da Directoren har ansvaret typisk fra SOVIR & TOMRA når 19 er i bruk og BGU og SONER når 01 er i bruk. Han vectorer rett å slett flyet inn på ILS og gir også ILS klareringen før du blir sendt over til TWR for cleared to land. Altså kommer du til Sigdal har APP ansvar frem til ca med Soner, da vil DAPP lede deg inn til ILS. DAPP brukes egentlig bare når det er veldig mye trafikk for å avlaste APP. Aha. :grin:.jeg tenkte bare jeg skulle være litt vrang. :grin: Siter
Andreas Nysveen Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Ja det ble en del trafikk en liten periode. og for å toppe det hele var det flere piloter med tekst på samtdig, som skulle inn omtrent ved siden av hverandre på ILS. Alle kom ned, men jeg delte ut et par instrukser til feil fly og brukte derfor mer tid enn nødvendig fordi jeg måtte rette opp igjen et par slike småfeil. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 26. mars 2008 Skrevet 26. mars 2008 Fikk desverre kun tatt en tur online i dag på grunn av dårlig internett tilgang. Førstkommende tirsdag er notert, jeg jobber sent men skal gjøre mitt for å komme meg på vingene før dere tar kvelden. Kjenner jeg den norske standaren på kontrollere så blir vel ikke scopene svarte før klokken har passert godt over 23! :grin: Norge er en av de få landene i Europa som har ATC til alle døgnets tider! Siter
Andreas Nysveen Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 ja, nei du vet, målet vårt er helst å være på mens pilotene ikke er det. og dersom vi ser et fly, får vi tak i alle vi kjenner slik at vi er sikre på at vi er flere ATC enn piloter, er vi færre blir vi usikre og mister troen på det vi gjør. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.