Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da prøver vi oss igjen på først kommende Tirsdag. Ca. 20.00 lokal.

 

 

ENGM:

- DEL - ?????

- GND - LARS HASSEL

- TWR - KAI DREYER

- APP - ANDREAS NYSVEEN

- DAPP- WERNER RAFTESETH

- CTR - ??????

 

ENVA_APP - Anders Henriksen

ENVA_TWR - Åge Storli Berg

 

ENZV_TWR - Aleksander Maaland

 

Om noen da tar Flesland, Værnes og andre flyplasser, så kan det jo hende vi får en del trafikk :)

Skrevet
APP = Approach' date=' DAPP= Director Approach.

 

 

Vi fikk noen fly da, etter en del desperat søking etter folk på msn He he! [/quote']

 

OG hva er forskjell på appr og dir appr? :grin:

 

Lars Petter da ;)

 

Directoren har ansvaret typisk fra SOVIR & TOMRA når 19 er i bruk og BGU og SONER når 01 er i bruk. Han vectorer rett å slett flyet inn på ILS og gir også ILS klareringen før du blir sendt over til TWR for cleared to land.

 

Altså kommer du til Sigdal har APP ansvar frem til ca med Soner, da vil DAPP lede deg inn til ILS.

 

DAPP brukes egentlig bare når det er veldig mye trafikk for å avlaste APP.

Skrevet
Vi fikk noen fly da' date=' etter en del desperat søking etter folk på msn He he! [/quote']

 

Heheheh.. jeg er en av dem ;) Landet akkurat trygt på Bergen Lufthavn, Flesland etter en strålende flight fra Oslo! Vil takke alle som bemannet! Veldig morsomt med full bemanning på en slik flyplass:) Takk!

Skrevet
APP = Approach' date=' DAPP= Director Approach.

 

 

Vi fikk noen fly da, etter en del desperat søking etter folk på msn He he! [/quote']

 

OG hva er forskjell på appr og dir appr? :grin:

 

Lars Petter da ;)

 

Directoren har ansvaret typisk fra SOVIR & TOMRA når 19 er i bruk og BGU og SONER når 01 er i bruk. Han vectorer rett å slett flyet inn på ILS og gir også ILS klareringen før du blir sendt over til TWR for cleared to land.

 

Altså kommer du til Sigdal har APP ansvar frem til ca med Soner, da vil DAPP lede deg inn til ILS.

 

DAPP brukes egentlig bare når det er veldig mye trafikk for å avlaste APP.

 

Aha. :grin:.jeg tenkte bare jeg skulle være litt vrang. :grin:

Skrevet

Ja det ble en del trafikk en liten periode. og for å toppe det hele var det flere piloter med tekst på samtdig, som skulle inn omtrent ved siden av hverandre på ILS. Alle kom ned, men jeg delte ut et par instrukser til feil fly ;) og brukte derfor mer tid enn nødvendig fordi jeg måtte rette opp igjen et par slike småfeil.

Skrevet

Fikk desverre kun tatt en tur online i dag på grunn av dårlig internett tilgang.

 

Førstkommende tirsdag er notert, jeg jobber sent men skal gjøre mitt for å komme meg på vingene før dere tar kvelden. Kjenner jeg den norske standaren på kontrollere så blir vel ikke scopene svarte før klokken har passert godt over 23! :grin: Norge er en av de få landene i Europa som har ATC til alle døgnets tider! :)

Skrevet

ja, nei du vet, målet vårt er helst å være på mens pilotene ikke er det. og dersom vi ser et fly, får vi tak i alle vi kjenner slik at vi er sikre på at vi er flere ATC enn piloter, er vi færre blir vi usikre og mister troen på det vi gjør.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...