Gå til innhold

Airbus A320 stod og spant på Vigra


Roald Hansen

Anbefalte innlegg

Aftenposten i kveld: Et fly fikk hjulproblemer på Virga i kveld. Det hadde satt seg fast i snøen. Iflg Avinors sider var det en Airbus A-320 fra Iberworld til Tenerife. Og nå kommer the good wending fra journalisten som snakket med lufthavnsjef Hånde: "– Siden flyet står og spinner i snøen, er vi avhengige av hjelp for å få det opp, sier Hånde. :D:D

 

Litt mer seriøst - flyet tok av - stadig iflg Avinor - vel tre timer etter rutetid.

 

[Edit]

Artikkelen var jo så god at den kjapt ble endret - noen har sannsynligvis tatt tak i innholdet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. leste det samme!!

Og jeg husker tilbake i min tid hvor jeg viste til en av vennene mine et bilde av en 737 som "spant" med nesehjul oppe i været. Han trodde på meg når jeg fortalte ham at flyet trengte litt mer fart med hjelp av hjulene før jetmotorene overtok hjulene!! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fremkommer mye rart fra journalister :grin:

 

For noen år siden stod det på NRK text TV at under annen verdenskrig slapp et B-52 en atombombe over Hiroshima. Interessert i krigshistorie og fly som jeg er (pluss en konjakk eller to) ringte jeg straks NRK og opplyste om at dette faktisk var en B-29 som hadde tilnavnet "Enola Gay" og at bomben hette "Little Boy".

 

Mennesket i den andre enden av telefonlinja nøølte litt og spurte så om jeg *virkelig* var sikker på dette...hvorpå jeg svarte JA (for å gjøre det kort).

 

Mens jeg ennå så på text TV forandret B-52 seg plutselig til B-29. Det var da jeg tenkte "Ahhh godt å ha kontroll på NRK og ikke motsatt" :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...