Roald Hansen Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Aftenposten i kveld: Et fly fikk hjulproblemer på Virga i kveld. Det hadde satt seg fast i snøen. Iflg Avinors sider var det en Airbus A-320 fra Iberworld til Tenerife. Og nå kommer the good wending fra journalisten som snakket med lufthavnsjef Hånde: "– Siden flyet står og spinner i snøen, er vi avhengige av hjelp for å få det opp, sier Hånde. Litt mer seriøst - flyet tok av - stadig iflg Avinor - vel tre timer etter rutetid. [Edit] Artikkelen var jo så god at den kjapt ble endret - noen har sannsynligvis tatt tak i innholdet.... Siter
Jim Vold Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 hehe.. leste det samme!! Og jeg husker tilbake i min tid hvor jeg viste til en av vennene mine et bilde av en 737 som "spant" med nesehjul oppe i været. Han trodde på meg når jeg fortalte ham at flyet trengte litt mer fart med hjelp av hjulene før jetmotorene overtok hjulene!! :grin: Siter
Andrew Thomsen Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Ja det fremkommer mye rart fra journalister :grin: For noen år siden stod det på NRK text TV at under annen verdenskrig slapp et B-52 en atombombe over Hiroshima. Interessert i krigshistorie og fly som jeg er (pluss en konjakk eller to) ringte jeg straks NRK og opplyste om at dette faktisk var en B-29 som hadde tilnavnet "Enola Gay" og at bomben hette "Little Boy". Mennesket i den andre enden av telefonlinja nøølte litt og spurte så om jeg *virkelig* var sikker på dette...hvorpå jeg svarte JA (for å gjøre det kort). Mens jeg ennå så på text TV forandret B-52 seg plutselig til B-29. Det var da jeg tenkte "Ahhh godt å ha kontroll på NRK og ikke motsatt" :grin: Siter
Artur Kvamme Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Var det derfor det var så mye stur på radioen i dag? Kanskje like greit, med fulle folk som skal på soltur. Jeg tror piloten gjorde det med vilje! Siter
Jarle Damgaard Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Eller den om at piloten satte motorene i "revers"....herlig..Skulle vært meget intr.sant å se effekten av rotorblad i revers...suge luft inn gjennom eksosen osv.. :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.