Gå til innhold

Aslak online!


Aslak Iversen

Anbefalte innlegg

Det funket jo forsåvidt, men ATC kunne knapt høre hva jeg sa. Er det noen innstillinger jeg har oversett i FSinn? Jeg har ingen problemer med Skype, Messenger, etc.

 

Finnes det virtual ATC på samme måte som det finnes virtual airlines? Eller det det litt hipp som happ hvem som sitter hvor og når? Hva med en virtual ATC Norway som la opp happenings a la, i morgen bemanner vi ENGM, ENBR, ENVA (alle funksjoner) pluss Area Syd-Norge?

 

Det er vel like kjedelig å fly online uten ATC, som å være ATC online uten fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket jo forsåvidt, men ATC kunne knapt høre hva jeg sa. Er det noen innstillinger jeg har oversett i FSinn? Jeg har ingen problemer med Skype, Messenger, etc.

 

Kan være lurt å sjekke evt port forwarding for FSinn i routeren din, og åpne portene i evt software firewall. Hadde samme problemer som deg (I SB vel å merke) før jeg gjorde dette. Nå klarer jeg desverre ikke å huske hvilke porter det var snakk om, men jeg fant svaret mitt ved et søk på vatsim.net forumene.

 

Kan også være lurt å sjekke hvilken sound device Fsinn er satt til å bruke? Husker Directsound som min instilleng defaulted til ga meg dårlige resultater i forhold til når jeg byttet til mitt faktiske lydkort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket jo forsåvidt' date=' men ATC kunne knapt høre hva jeg sa. Er det noen innstillinger jeg har oversett i FSinn? Jeg har ingen problemer med Skype, Messenger, etc.[/quote']

 

Hmmm... Ikke Malaysian 805 eller noe vel? :grin: Hvis ja; så var det utrolig vanskelig å oppfatte hva som ble sagt. Jeg hadde store problemer. Har du mye lyd ut gjennom høyttalerene samtidig som du bruker mikrofonen eller? Hørtes tidvis ut som at du hadde mikrofonen inni munnen :D . Hvis du også har flere mikrofonkontakter i PC'n, prøv en av de andre. Spill gjerne inn lyd via windows lydopptaker og hør om det er like ille. Ellers antar jeg du har fulgt bruksanvisninen for FS Inn, og kalibrert systemet deretter? Lykke til i jakten på "lydforvrengersynderen" ihvertfall.

 

Det er vel like kjedelig å fly online uten ATC' date=' som å være ATC online uten fly? [/quote']

Det medfører riktighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da har jeg fått voice til å funke. Problemet nå er at min FPS ramler fra 30+ til 7-8 når jeg kobler meg på VATSIM med FSInn. En periode mistet jeg voice, men var koblet til allikevel. Da gikk FPS opp til det vanlige. Voice tilbake, FPS ned, og det hele er hakkete og dårlig, både voice og simmen.

 

Solutions?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg minsket MP fra 150 til 25, og satt ned refreshraten for været til minimum. Det har hjulpet såpass at jeg kan fly og snakke normalt.

 

Nye drivere (174.12) til 8800 GTX kortet funker tydeligvis også bra. Disse er ikke offisielle, så brukes på eget ansvar. I windowed mode har jeg en masse striper nå, men siden denne moden gir 50% dropp i FPS, så spiller det ingen rolle.

 

Det er tydelig at mange bruker CAVOK når de flyr, siden de flyr visuelle approacher når jeg sitter i IMC og ser null og niks. Det skapet tydeligvis litt forvirring.

 

Ang. visuelle approacher, en kontroller skal aldri initiere en visuell innflyvning. Det er det kun pilotene som skal. Det må forøvrig være mere morsomt å vektorere enn å klarere for visual approach når man sitter på App?

 

Skal forsøke noen vectorerte runder med 747 i dag dersom jeg ikke blir jaget på jobb. Den er litt tøffere på FPS enn 767 som jeg testet i går.

 

Ellers var det bra standard på OSL APP i går. ATC sliter litt med piloter av varierende kvalitet, det skjønner jeg. Overall høres det hele ganske profft ut.

 

Morsomt når det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. visuelle approacher' date=' en kontroller skal aldri initiere en visuell innflyvning. Det er det kun pilotene som skal. Det må forøvrig være mere morsomt å vektorere enn å klarere for visual approach når man sitter på App?[/quote']

Sannhet med modifikasjoner... ATC kan spørre piloter om de ønsker en visuell innflyvning, men kan ikke uten videre iverksette prosedyrer for det uten "ja takk" fra piloten...

 

Det er nok ikke "by the book", men du hører mye rart på approach-frekvenser... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden det gikk ut spesifikk beskjed om at ATC ikke en gang skal spørre om vi ønsker en visual. Ikke alltid det etterfølges, selv i RL.

 

Å sette skyer til kun ett lag med FSInn weather (det ser like bra ut) ga god FPS gevinst her hos meg.

 

Helt til FSX gikk i fatal error, vel og merke. Det skjer heldigvis ikke ofte.

 

Jeg fløy noen circuits på 19R, gadd ikke snakke ut i det tomme intet på122,8, det skal jeg innrømme, men ble litt overrasket da en tok av medvinds på 01L da jeg lå på final 09R. Bra han hadde god performance...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ILS på rwy jeg skal lande på,så vil jeg helst bli vektorert inn,og "bruke teknikken".For en fspilot som meg,synes jeg det er mest morro.I RL har jeg fått inntrykk at piloter vil ha visual appr,så lenge været tillater det.

 

På vatsim er det mest morro for meg og bli vektorert inn og evt ut.Samarbeide med ATC er morro.På vatsim i USA,på vestkysten spør alltid ATC om jeg vil ha visual.Og jeg sier alltid ja. :grin:.jeg føler meg nesten dum,hvis jeg sier jeg vil ha ils appr. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...