Gå til innhold

En liten billedreise den siste måneden.


Anbefalte innlegg

Her kommer en serie bilder fra siste måneds flyging. Det er en lett blanding av VFR-turer jeg har tatt. Jeg er også en som har brukt mye tid i Canada/Alaska. Blant annet har jeg på oppdrag sjekket hele Alaska Highway. Alaska Highway starter i Dawson Creek og ender opp i Delta Junction. En strekning på 245 mil. Bygget ferdig under WWII.

 

AHightway.jpg

 

Utgangspunktet for turen var start i Vancouver, og jeg må si at add-on'et Vancouver + virkelig gjør dette til et flott landskap å ferdes i:

 

Vancouver.jpg

 

Fra Vancouver satte jeg kursen mot Whistler, et kjent og kjært turistmål i Britich Columbia:

 

Whistler.jpg

 

2008-2-21_23-3-13-687.jpg

 

Etter en fantastisk tur der jeg også passerte over the Canadisk Rocky Mountains så kom jeg fram til Dawson Creek og kunne starte på den virkelige reisen opp til Alaska.

 

Highway1.jpg

 

Med UTX Canada og GEX var det enkelt å følge veien og dette ble skikkelig VFR flyging for å få med seg alle strekker.

 

Highway2.jpg

 

Vakkert er det i allefall.

 

Highway3.jpg

 

Highway4.jpg

 

Etter å ha kommet fram til Delta Junction så fikk jeg sjansen til å bli me ned til Juneu for å utforske den sørlige delen av Alaska, men det var drittvær ved ankomst og heller en tøff finale. Puh.

 

Juneau.jpg

 

Men enedelig nesten velberget nede:

 

Juneau2.jpg

 

Jeg hadde en flott uke i Juneau og fikk flydd en god del, både det ene og det andre:

 

Alaska.jpg

 

Alaska2.jpg

 

Bærre lækkert!

 

Beech.jpg

 

 

Flyturen hjem igjen bragte meg innom Heathrow:

 

Heathrow.jpg

 

Mens jeg ventet der fikk jeg forespørsel om jeg ville bli med til Tyskland og oppleve vannveiene og da spesielt Rhinen og Main. Det var ikke nei i min munn.

 

Germany.jpg

 

Germany2.jpg

 

Germany3.jpg

 

Germany4.jpg

 

Germany5.jpg

 

Germany6.jpg

 

 

Vel hjemme i Sverige igjen hadde jeg hørt rykter om at Lennart hadde vært på farten, og dette måtte jeg jo selv se med mine egne øyne, Så det var bare å booke tid og sette seg bak spakene.

 

Først til Wilhelmina:

 

Sverige.jpg

 

Deretter tar vi turen innom Fly&Fish FF9 S:

 

Sverrige2.jpg

 

Sverige3.jpg

 

Takker for reisen og opplyser til slutt at bildene er tatt i følgende omgivelser:

 

- FSX

- UTX Canada og UTX USA og UTX Europe

- GEX Canada/USA

- Active Sky X med XGraphics

- FSGenesis Mesh for USA og resten av verden

- Heathrow X

- German Landmarks

 

Takker for følget :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...