sven erik johne Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 var inne på en nett side for en tid tilbake å der kunne man lage flyplan som var med SID/STAR, men nå husker jeg ikke hva nett adr het?? håper non her vet det å vet hva jeg snakker om, hehe MvH Sven Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Jeg bruker denne når jeg skal ut på tur med PMDG'en Siter
sven erik johne Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Skrevet 18. februar 2008 Takk Eirik, det var akuratt den jeg tenkte på det går an å brukke te de flya som har FMC?? dumt spm sikkert Siter
Werner Rafteseth Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Det går fint å bruke den med fly som har FMC - jeg bruker skjelden annet Bare å legge inn airways, og sørg for at du har siste AIRAC. Siter
Roald Hansen Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 RouteFinder er normalt bra, men av og til lager den ruter som er noe spesielle Prøv f.eks fra SHEREMETYEVO til LOS ANGELES INTL (UUEE-KLAX). RF lager konsekvent ruten på "gal side" av nordpolen. I virkeligheten flyr f.eks Aeroflot daglig over Nord-Norge før den starter på Atlanterhavskryssingen. Noen ganger med N- og E-koordinatorer, deretter N- og W-koordinater, andre ganger via Bjørnøya (BJO) og direkte til første N/W-koordinat. Så går turen over Grønland og Canada før den legger kursen sørvestlig mot LA. Variasjonene har sammenheng med vind i høyden. Siter
Jan Ove Govasli Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 "Det går fint å bruke den med fly som har FMC - jeg bruker skjelden annet Bare å legge inn airways, og sørg for at du har siste AIRAC. " kjapt men sikkert dumt spørsmål, hva er airac? Siter
Alexander Nilsen Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 "Det går fint å bruke den med fly som har FMC - jeg bruker skjelden annet Bare å legge inn airways' date=' og sørg for at du har siste AIRAC. " kjapt men sikkert dumt spørsmål, hva er airac? [/quote'] Wikipedia forklarer ganske bra The structure and contents of AIPs are standardised by international agreement through ICAO. AIPs normally have three parts - GEN (general)' date=' ENR (en route) and AD (aerodromes). The document contains many charts; most of these are in the AD section where details and charts of all public aerodromes are published. AIPs are kept up-to-date by regular revision on a fixed cycle. For operationally significant changes in information, the cycle known as the AIRAC (Aeronautical Information Regulation And Control) cycle is used: revisions are produced every 56 days (double AIRAC cycle) or every 28 days (single AIRAC cycle). These changes are received well in advance so that users of the aeronautical data can update their flight management systems (FMS). For insignificant changes, the published dates calendar is used. In some countries the AIP is informally known as the Airman's Manual or the Air Pilot.[/quote'] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.