Gå til innhold

Calling Einar, calling Einar.

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Skrudde tiden noen år tilbake og dro til Republic-fabrikken utenfor New York. Der fikk jeg selvfølgelig overta en pent brukt F-105 Thunderchief, som jeg tenkte å flytte over til hangaren min i Bodø. Største utfordringen var å komme seg helskinnet over "dammen". Gammelthudden har jo en tørst motor, så for å være på den sikre siden spurte jeg Einar om ikke han kunne sirkle noen dager med sin KC-10 mellom Long Island og Island :grin: .

tr1-3.jpg

Forventningsfull pilot tar avskjed med Republic Aviation i Farmingdale.

tr2-4.jpg

tr4-2.jpg

tr5-2.jpg

Snart var Long Island bare minner og jeg var overlatt til havet, Thud og meg selv.

tr6-2.jpg

tr7.jpg

Som vanlig var været i det lune humøret, så her var det bare å begynne å stirre på instrumentene.

tr8.jpg

tr9.jpg

Man kan lett bli sliten i nervene av å ratte rundt på storhavet, så her var det best å kalle opp Einar.

tr10.jpg

Halooo Einar, hvor er du med suppestasjonen? Einar....calling Eeiiinaaaar.

tr12.jpg

Fikk like mye svar som fra fiskene i havet. Her var det bare å throttle tilbake, og sette kursen mot Keflavik.

tr11.jpg

Aaah, når nakkemusklene var som strammest, dukket det opp antydninger av land i baugen.

tr14.jpg

tr15.jpg

tr16.jpg

Det var ikke rare greiene igjen på drivstofftankene, så siste del av innflyvningen gikk på bare heimlengsel og parafinlukt.

tr17.jpg

Nå skulle det smake med ei varm pils og et kaldt bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomenale bilete Ernst. Likte spesielt gdt det biletet med landingslysa tent og dramatiske skyer over og nok eksos bak til å sette samtlige klimafanatikara i høgspenn og slå firedobbel kolbøtte i rein fortviling medan dei riv seg i håret så dei vert forveksla med Brynja Meling :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Hjertelig, hjertelig :D .

Likte spesielt gdt det biletet med landingslysa tent og dramatiske skyer over

.......jatakk, det er Shockwaves fabelaktige "Redux", som gir fantastiske lyseffekter i FSX.

....og Halvdan, enig om bildet. Tok fryktelig mange med denne vinkelen. Nifst artig å fly mellom skyene med denne utvendige "view" i kombinasjon med TrackIr4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...