Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Kim Vanvik(COA1030),og meg fløy ENGM-BIKF i kveld på Vatsim. Fikk oppleve den sterkeste vinden jeg har opplevd på fs hittil.wind var på 60 kts,og gust på like mye :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Hoi hvor det blåser! Hvis steady wind var 60 knots, da kunne det ikke vært mye liv i kastene når de var på samme hastiget? :grin: Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Skrevet 27. januar 2008 Var ned i 48 knots.Men da jeg tok screenyet var det 60 kts.var vel kanskje vindkastet det da. :grin: Atc sa at det hadde vær 90 kts tidligere på dagen. Men uansett,jeg landa fint med -196,3 feet pr min landing :grin: Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Må ha vert en underholdende approach dette, Lars hørtes iallefall veldig morsomt ut Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Skrevet 28. januar 2008 Må ha vert en underholdende approach dette' date=' Lars hørtes iallefall veldig morsomt ut [/quote'] ja det var morro.Var som en vingle petter der jeg kom på approach.var en ref speed på 132 kts,men lå på 150 ca,før jeg kutta gassen.Bomma seriøst på senterlinja,men da er d bare og trykke pedalene igjennom gulvet så er hun på rett kjøl igjen. :grin: Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 hehe, kryssvind landinger er helt utrolig morsomme å foreta i flightsim, litt morsomt å få lufta roret litt å Siter
Arnt Kjetil Morken Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Er litt nybegynner jeg, men i slik vind og uvær, flyr du da uten noe slags form for elektroniske hjelpemiddel som ILS ol.? Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Du bruker ILS og alle andre "hjelpemidler" som vanlig for å komme deg bort til rullebanen, men når du er der så er det nok ikke noe automatisk crosswind system du kan bruke, bare good old ferdigheter Det vanlige er vel å sette nesa mot vinden slik at man holder en rett groundtrack langs centerlinen og retter opp like før touchdown slik som dette: n9yF09DMrrI Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Skrevet 28. januar 2008 Er litt nybegynner jeg' date=' men i slik vind og uvær, flyr du da uten noe slags form for elektroniske hjelpemiddel som ILS ol.? [/quote'] Toppen av alt,at ATC sa til oss at sikten var nede i 450 meter.Da ATC spurte om jeg kunne ta en CATII ils landing(autoland),så svarte jeg JA :crazy:.Men tankene gikk da til limits på 757 under autoland.Da jeg spurte om jeg kunne få bekreftet vinden igjen,så spurte jeg om de hadde user manuals for Boeing 757-200 :grin:.Standby sa han,og bladde febrilsk sikkert :grin: Etter noen minutter,så sa han at vinden er for kraftig for x landing med CATII.Men til vår lettelse så lettet været,og vi kunne ta en vanlig ils approach.Da vi var på 2000 fot,gears out and locked og rwy in sight,var turen i boks :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.