Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Må ha vert en underholdende approach dette' date=' Lars :) hørtes iallefall veldig morsomt ut [/quote']

ja det var morro.Var som en vingle petter der jeg kom på approach.var en ref speed på 132 kts,men lå på 150 ca,før jeg kutta gassen.Bomma seriøst på senterlinja,men da er d bare og trykke pedalene igjennom gulvet så er hun på rett kjøl igjen. :grin:

Skrevet

Du bruker ILS og alle andre "hjelpemidler" som vanlig for å komme deg bort til rullebanen, men når du er der så er det nok ikke noe automatisk crosswind system du kan bruke, bare good old ferdigheter :)

Det vanlige er vel å sette nesa mot vinden slik at man holder en rett groundtrack langs centerlinen og retter opp like før touchdown slik som dette:

n9yF09DMrrI

Skrevet
Er litt nybegynner jeg' date=' men i slik vind og uvær, flyr du da uten noe slags form for elektroniske hjelpemiddel som ILS ol.? [/quote']

Toppen av alt,at ATC sa til oss at sikten var nede i 450 meter.Da ATC spurte om jeg kunne ta en CATII ils landing(autoland),så svarte jeg JA :crazy:.Men tankene gikk da til limits på 757 under autoland.Da jeg spurte om jeg kunne få bekreftet vinden igjen,så spurte jeg om de hadde user manuals for Boeing 757-200 :grin:.Standby sa han,og bladde febrilsk sikkert :grin:

Etter noen minutter,så sa han at vinden er for kraftig for x landing med CATII.Men til vår lettelse så lettet været,og vi kunne ta en vanlig ils approach.Da vi var på 2000 fot,gears out and locked og rwy in sight,var turen i boks :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...