Gå til innhold

*The three...... - NEW VATSIM EVENTS!*


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Heisann gutter, og jenter!

 

Om noen dager får jeg servert en slitter ny PC på døren her hjemme hos meg. Dette vil med andre ord bety at jeg igjen er "in bussiness" på flysimulatorfronten, hvor jeg egentlig har ligget i dvale de siste 2 årene.

 

I den sammenheng vil jeg selvfølgelig komme tilbake for fullt, og dai god gammeldags "gutta på tur" stil, for de som husker de turene vi satte opp igjennom året. Ja jeg vet, overskriften ser så STOR og innbydende ut, kanskje det var akkurat det som var hele vitsen, å få oppmerksomheten deres! :grin:

 

Sannheten er, at "The three..." er ett nytt konsept, som blir arrangert og satt istand av undertegnede. Jeg håper å få med så mange som mulig på lasset slik at vi til slutt blir en stor og sammensveiset gruppe, rett og slett en kompisgjent!

 

 

Konseptet:

 

"The three...", altså "De tre...." er tiltenkt som en jevnlig event som flyves på VATSIM. Jeg vil annonsere turen ca. 1 uke før den gjennomføres, og vi ønsker at så mange som mulig blir med, uavhengig av erfaringsnivå på VATSIM.

 

Turene vil i hovedsak bli gjennomført på søndager, fortrinnsvis kveld, og andre helligdager, evt. i forbindelse med ferier slik at vi får med flest mulig på våre turer. Med andre ord, turene blir så og si gjennomført på ukentlig basis, med en "hviledag" i måneden siden de fleste månedene består av fire søndager. I de månedene hvor det er fem søndager å finne er det mulig vi gjennomfører en ekstra tur for å komme "à jour".

 

 

For å gi dere en litt mer ledende pekepinn på hva jeg EGENTLIG snakker om, har jeg kommet opp med noen eksempler på turer jeg har tenkt å gjennomføre nedenfor:

 

*The three biggest cities in Europa

*The three biggest airports in Europa

*The three smallest airports in Europa (Who can take B737/B757)

*The three most popular vacation destinations in Europa (Winter season)

*The three most popular vacation destinations in Europa (Summer season)

*The three most challenging approaches in Europa

*The three most visited airports by simmers in Europa

 

Og hvis dette viser seg å bli noe som fenger den gjennomsnittlige VATSIM'er så kanskje vi til og med legger ut på litt lengre turer som:

 

*The three biggest continents in the world

*The three biggest airports in the world

*The three biggest vacation destinations in the world

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Dette var bare ett utdrag, igjennom året kommer vi helt sikkert til å komme opp med nye idèer og destinasjoner.

 

Kort fortalt (for deg som ennå ikke har forstått det.. :grin:); vi kommer til å gjennomføre en flight tre søndager i måneden. Hvis vi f.eks skal fly The Three biggest airports in Europe i februar måned, kommer vi til å fly en tur den 3, til f.eks Heathrow. Neste søndag, den 10, kjører vi på med en tur til Frankfurt and so on. I Mars tar vi ett nytt tema med totalt tre (kanskje fire) turer iløpet av mnd.

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg kommer som før, til å lage ett egent innlegg hvor jeg linker til scenery (payware og freeware) samt kart og flightplan med beregnet flytid, fuel (for den flytypen jeg flyr. Påmelding skjer ved at vi poster innlegg med flytype, callsign og gatenummer.

 

Vel, det var alt jeg hadde på hjertet. I'll be back! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ventet på lenge Ivar! Har tenkt mange ganger på og sende deg en PM om du ikke kunne tenkte deg å starte opp noe som lignet det tidligere "gutta på tur" konseptet. Men dette er jo noe som er 1000 ganger bedre. Høres helt fantastisk ut, og jeg stiller meg til disposisjon hvis det er noe du trenger hjelp til. Hvis dette slår bra an så kunne du (eller noen andre) åpnet en egen webside med bilder og informasjon om turene som kommer og har vært. Du kan regne med meg på de aller fleste flighter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeartig å se så mye positiv tilbakemelding, slikt holder blodet pumpende!

 

Jeg har fått PCen min nå, holder på å innstallere det som innstalleres skal (og det tar jo sin tid som kjent..), men regner med at vi får til den første turen i februar, har det litt travelt fram til den tid.

 

Vi forsøkte oss med en hjemmeside når Gutta På Tur var aktive, men det viste seg at forumet var ett bedre alternativ. Ble litt for mye styr. Dog, vi får se hvordan dette utvikler seg, men i første omgang satser vi på forumet som vår plattform. :)

 

Mer info vil følge! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...