Gå til innhold

Forbud mot batterier i flybagasjen


Rune Koppen

Anbefalte innlegg

:o

Dæven, ble litt av et inferno av det der. Kjipt å ha noe sånt liggende blant bagasjen.

 

Fant disse kommentarene på filmen du linket til.

ThePandaBeat (1 year ago)

Sweet, now it's just a matter of time before autorities ban laptops from airplane flights...

meagaowns (1 year ago)

I can see it already, "Terrorist attempts to make battery bomb on flight to USA." Government issues a ban on bringing batteries onto a plane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forbudet er ikke spesiellt heldig for de av oss som har behov for å transportere kamerautstyr på jobber rundt omkring, det nye filmkameraet jeg venter på har ett sett på fire 140Wh batterier...

Jeg har heldigvis de fleste jobbene i næromerådet, forstår det slik at forbudet ikke gjelder batterier som er tilkoplet utstyr, og at man kan teknisk sett kan ha med batterier som er montert i laderen sin.

 

Om man forbyr flyselskapene å transportere mennesker så er vel mye egentlig gjort i forhold til sikkerhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til undres jeg over hvor trygt det faktisk skal bli å fly til slutt? Ingen terrorister, ingen bærbare PCer.. Nei, det er endelig godt å se at verden går mot det bedre.. :eek:

 

Tiltaket er jo greit nok i seg selv, men desverre vil dette få følger for reisende. Vil det bli forbud mot å sende batterier med flyfrakt også, hvis vi ikke selv kan ta de med oss på flyet må vi jo få sendt de via post, og posten bruker jo som kjent luftens vei den også.. Nei, de burde få litt bedre kontroll på sikkerheten og personsjekk før de hiver seg løs på brannfarlige batterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...