Gå til innhold

Off topic: "regnskap 94.xls.pif" - virus


Håkon Aarøen

Anbefalte innlegg

I disse dager får jeg daglig 7-8 mails, alle med et attachment ved navn regnskap 94.xls.pif. Ser jo med en gang at det er en slags "orm" - men avsender er anonym - det står bare hvilken IP-adresse den ble sendt fra. Denne er forøvrig lik på alle mailene jeg får i hver "omgang".

Mailen har følgende header:

from default ([193.216.41.174]) by rnsv-2.ringnett.no

(Post.Office MTA v3.5.3 release 223 ID# 0-57097U2000L200S0V35)

with SMTP id no for <haakon@ringnett.no>;

Sun, 26 Aug 2001 20:13:23 +0200

Kan dette hjelpe meg til å spore opp hvor dette vanvittig irriterende virus stammer fra og ev. gjort bruker oppmerksom på hva som skjer!

Takknemlig for hjelp - jeg er så drittlei!!

[image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

[ 27-08-2001: Endret av: Håkon Aarøen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!

Jeg har også de siste dagene fått noen mail med navnet "KONTIGENT 1999-00.xls.pif" og "BEHOLDNING 98-99.xls.pif" som selvfølgelig inneholder VIRUS!! [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

På de mailene jeg har fått står det navn og e-mail adresse til avsender.

Er helt enig med deg at detter er veldig irriterende [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut til å være Sircam-viruset. Jeg plages også av haugevis med mailer med virus, men de blir stoppet av antivirusprogram på jobben. Får noen hjemme også, men man kjenner dem jo igjen og sletter dem. (I dag var jeg ekstra plaget... fikk vel 10-15 virusmailer fra en og samme "avsender".)

Fra IT-avdelingen på jobben, fikk vi et lite program som scanner harddisken og sletter eventuelle virus.

Den som vil ha programmet (bare 60K) skal bare maile meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fikk jeg også av en kollega. Men det irriterer meg ikke noe særlig, bare at jeg liker å samle ulike email med vedlegg av ulike viruser.. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Men det er verre å hjelpe andre som fikk infisert datamaskiner.. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...