Gå til innhold

VRC spørsmål


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter noen månder fravær i ATC tjenesten tenkte jeg å teste ut VRC.Bra program ,men lurer på en del ting.

 

Atis Maker:

Når man trykker på Auto Update for å få Atis,så skjer det ingenting.Det kan ta opp til flere minutter før den reagerer.I manualen står det at den oppdateres hvert 4 minutt,men skal ikke atis komme opp med en gang i det man trykker? Er det treghet på serveren?

Jeg benytter meg ikke av voice atis.

 

Squwak:

Ser i manualen at Sq-koden kommer direkte i FP når man trykker F9>aircraft.

Min begynner på 1000,her skulle den ha startet på 4300 (ENGM) etter scan1.62POF-fila.

 

Voice:

Hvilken voiceserver er i skuddet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Einar!

 

Godt å se at du også er på vei tilbake!!

 

Det som er viktig å huske på når du skal hente inn ATIS er at du faktisk er koblet opp mot serveren, altså logget på..

 

Hvis du går inn på ATIS marker gjør du som følgende;

 

*Skriv inn ICAO på den plassen du ønsker ATIS fra.

*Trykk på AUTO-UPDATE slik at den er aktiv.

*Velg ATIS CODE, alpha, bravo etc..

 

Da brude du få opp ATIS'en for den plassen du har valgt i ICAO feltet. :)

 

Jeg for min del bruke rw.liveatc.net, lett å huske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang squawk:

 

Jeg bruker scan1.61.pof, og den virker bra. Logger du på med et callsign som er i POF fila? Om du ikke gjør det tror jeg du får 1000 siden VRC da ikke vet hvilken squawk range du skal bruke. Bare et skudd i blinde her nå altså :)

 

Uansett anbefaler jeg deg, når det til slutt virker, å sette et kryss i:

 

Settings - General - Assign Squawk Codes In Random Order.

 

Da tildeler du ledige koder i hele rangen på din posisjon, noe som er hakket mer realistisk enn å tildele 4200-4201-4202 osv. Er nemlig ikke slik det foregår i det virkelige liv.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal sitte Gardermoen Tower, så er det ENGM_TWR som skal brukes ved innlogging. Jeg tror problemet ditt løser seg ved å bytte til en tidligere verson av .POF fila. Hvis du ikke finner en, så kan jeg sendte deg nest siste verson på mail, hvis du kontakter meg på PM. Kan ikke tenke meg noe annet som kan være årsak til det problemet du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...