Thomas Darell Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Må bare fortelle om min torsdag. Kl 1230-1315: F-16 sim i Bodø.Denne simmen har ikke motion. terrenget vises på et 120 grader lerret. Lerretet er ca 2,5 x 5m. Terrenget var veldig likt den grafikken som brukes i fs2k. Jeg satt i en cockpit uten canopy. Det var MLU-versonen jeg fløy. Jeg fikk endog anledning til å skyte ned en MIG ! Selv om det ikke var motion, var det veldig fartsfølelse å ligge i 2-300 fot i dalsøkk, eller en lowpass over ENBO i 350knops. Tårnet passerte fort, for å si det sånn. Par tre touch and go's, for så landing. Alt gikk bra og var overraskende lett. Kl 2000-2130: DHC-8 simm hos WIF i Bodø! Dette var bare helt KONGE!!!! Full motion, hele pakka, med alt fra engine start til frakobling av ekstern power. Jeg fløy fra Bodø til Leknes. Tok av, VELDIG realistisk. LEKNO 1B depature. Sraight in arrival. Her måtte vi ha tre forsøk for å komme ned... Men vi kom ned til slutt (med et brak) uten at liv gikk tapt. Tilslutt et par runder med landinger i Bodø, før taxi to stand 20 til slutt. Det er vel ikke å ta for hardt i å si at dette var en dag jeg ikke glemmer med det første!!! FS2K blir vel ikke helt det samme etter dette... -Thomas, ennå høy...(og kunne skrevet en hel bok om dette) [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Darell Skrevet 17. august 2001 Forfatter Del Skrevet 17. august 2001 ØØH, fikk beskjed av kona å si at det var hun som ordnet simmen hos WIF i morgengave, da vi giftet oss for to uker siden. F-16 simmen ble ordnet av en kompis i 330 skv. -Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torgeir Pedersen Skrevet 17. august 2001 Premium Medlem Del Skrevet 17. august 2001 Gratulere Thomas ! Kona di har tydeligvis skjønt poenget. Torgeir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Kaareng Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Jeg prøvde F-16 MLU simulatoren på Rygge. Helt utrolig. Gikk utrolig glatt men grafikken var ikke spesielt imponerende. Det merkeligste var at stikka nesten ikke rørte på seg. Den var kun trykkfølsom. Men som sagt var det ikke vanskelig å fly F-16. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 quote: Jeg prøvde F-16 MLU simulatoren på Rygge. Helt utrolig. Gikk utrolig glatt men grafikken var ikke spesielt imponerende. Det merkeligste var at stikka nesten ikke rørte på seg. Den var kun trykkfølsom. Men som sagt var det ikke vanskelig å fly F-16. Martin Faktisk så rør ikke stikka i viperen på seg mere enn en 2-3mm som du sa er den trykk følsom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 så vidt jeg forstod av det teknikkeren på Kjeller sa var det at stikka ikke rørte seg, men pga. etterspørsel av norske viper-piloter hadde de fikset dette slik at den bevegde seg litt mere, men ikke rare millimeteren! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] (kunne også skrevet en hel bok om turen min innom Kjeller!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes Winther Farstad Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Kan man dra til bodø å spørre om å få prøve en tur i simulatoren eller blir man da slaktet å hengt på veggen? hvor ligger simulatoren, på widerøes hangarer i bodø? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Jakobsen Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 en venn av meg fikk seg en tur i braathens simulatoren på fornebu forrige vinter tror jeg.... han sa han bare ringte inn og fikk lov.... hadde tenkt å prøve det samme selv.... (hmmm... kanskje ikke så lurt å poste dette på et forum da.... tipper braathens' telefonsentral kommer til å være permanent nede en uke. minst! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] ) hva er en viper pilot? og rører ikke stikka seg i et ekte jagerfly, eller bare i simulatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 18. august 2001 Del Skrevet 18. august 2001 F16-pilot= Viper-pilot (tror jeg) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] I alle fall slik jeg forstår det. I F16 flyene står stikken så godt som helt stille, og som sagt er den trykk-følsom (ganske følsom også) , F16 var det første jagerflyet som fikk dette systemet (fly-by-wire system) dette systemet sparer mye vekt også! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Darell Skrevet 18. august 2001 Forfatter Del Skrevet 18. august 2001 Når det gjelder Widerøes sim så går den døgnet rundt man-fre, og 12t lør-søn. -dvs at det ikke er særlig mye ledig kapasitet. I mitt tilfelle kan det nok ha noe å si at jeg jobber i WF... Forøvrig har wf simmen egen hjemmeside: http://www.flysimulator.com" TARGET=_blank>www.flysimulator.com -Thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 18. august 2001 Del Skrevet 18. august 2001 Det er korrekt Viper pilot er F-16 pilot,Viper er pilotenes navn på F-16,et annet mye brukt navn på F-16 piloter er også Viper driver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 18. august 2001 Del Skrevet 18. august 2001 Greit å få det bekreftet..(slipper å være i tvil) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Går ut ifra at den stikken jeg bestilte er litt mere "fleksibel" (Thrustmaster FLCS (nesten identisk med den virkelige F16-stikka)) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.