Geir Teigo Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Da har vi gleden av å invitere alle til et åpent møte på Flysamlingen på Gardermoen. Vi vil ha en agenda som tar for seg følgende: ------------------------------------------------------------------------------------------------ FSX: - Fortelle om kapasiteten og mulighetene til FSX og hvilke tweaks man kan gjøre for å tilpasse FSX til de resurser man besitter for best mulig ytelse Addons: - LevelD 767 - Wilco Airbus I - Diverse GA - FSGlobal08 - XGraphics - FSCommander - Vise gode nettsteder for anskaffelse av addons og for å kunne følge med på hva som kommer på markedet VATSIM: - Gjennomgang av hjelpemidler man kan benytte til onlineflyging (kart, kommunikasjon, onlineinformasjon) - Gjennomgang av ruteplanlegging med SID/STAR - Rask gjennomgang av FMC med innlegging av ruten - Utfylling av flightplan - Kommunikasjon under flighten Vi vil bruke en flight fra ENBR -> ENGM med et holdingmønster som eksempel. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Vi holder møtet i audiotoriet på flysamlingen Søndag 4. november fra kl.12.00 til kl.16.00. Møtet/kurset er gratis. Dette er i museets vanlige åpningstid, så kafeen er åpen med enkel servering. Det vil bli lagt inn en eller flere pauser slik at vi får tid til å sosialisere litt, men ser også at vi må bruke tiden godt for å rekke gjennom alt og ha tid til å besvare spørsmål. Meld deres interesse her i posten eller pr. PM til meg. Vi er avhengig av at minimum 8-10 personer viser sin interesse for å delta. Vi gleder oss!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 *bumper denne litt* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Koppen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Etter det jeg har forstått da så er dette åpent for alle,men i regi av OFKL. Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Veldig bra Geir, det var dette jeg var på utkikk etter;) Jeg ønsker da kun og forholde meg til elev i dette tilellet og gleder meg til opplegget, veldig bra tiltak;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Må bar eføye til, utrolig bra Gleder meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Det er kun kommet 4 påmeldinger til nå. Vi trenger minst 8 for å gjennomføre, men tar ingen avgjørelse på dette før til fredag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K L Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 jeg er med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Hvis det er virkelig nødvendig med en person til når avgjørelsen må tas, så kan jeg mest sannsynlig stille opp. Men bare hvis det er det som må til for å få det gjennomført, for egentlig kan jeg ikke. Men jeg skjønner at det er flere som ønsker dette, så om det må til stiller jeg opp. Må vi betale noen inngangspris for å komme inn på museet, selv om møtet/kurset er gratis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Inngang til museet er med de priser flysamlingen opererer med. Vi holder for anledningen til i "grønn sone" før bilettluken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Madsen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 De som er OBOS medlemmer får rabatt på flysamlingen ta med medlemskortet deres! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg er selvfølgelig med , skal gjøre mitt for og få med flere. Det må da være flere som lurer på ovvernevnte eller kjenner noen somkunne tenke segf og lære FSX, dette er absolut stedet og komme. Så kom og møt opp og støtt opp med dette fine tiltaket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Bump! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Skal høre med noe kompiser, OM dem er med er jeg med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Da kom vi til 5 påmeldte. Dette er ikke nok til at vi setter igang sirkuset på Flysamlingen. Beklager. Trodde det skulle være mer interesse for temaene, men der tok jeg feil. Vi har diskutert om det kunne være for kort tidsfrist også, så om det er ønskelig kan vi skyve det frem en måned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Dette er synd, synes du står bra på Geir. Men det er desverre en realitet at det er noe tungt dette mange ganger. Og gjennomgangen er jo utsagn om at : Ja dette kommer jeg på, Jeg skal hjelpe til etc. Så er det bare tomme ord stort sett. Men en ting skal du og flere ha, det er en honør for pågangsmot. Ikke knekk nakken, og stå på videre. En varm hilsen fra Goffen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Veldig synd, men ja tror nokk veldig kort tidsfrist der ja. Evt. 2-Des som jeg tenkte på kund ha vært noe slik at ved en slik anledning har minimum 1mnd til og samle og spre ryktet til de som ønsker og delta. Er helt overbevist på at det er mange som ønsker ett slikt møte. Hva med evt føre det videre til 2-Des? eller en tid frem i tid 14-dager eller mer....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. november 2007 Forfatter Del Skrevet 2. november 2007 Veldig synd' date=' men ja tror nokk veldig kort tidsfrist der ja. Evt. 2-Des som jeg tenkte på kund ha vært noe slik at ved en slik anledning har minimum 1mnd til og samle og spre ryktet til de som ønsker og delta. Er helt overbevist på at det er mange som ønsker ett slikt møte. Hva med evt føre det videre til 2-Des? eller en tid frem i tid 14-dager eller mer....... [/quote'] Greit for meg. La meg forhøre meg med de andre bidragsyterene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg er med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola H. Skjellnan Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg er også med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Da går det nok ikke for meg .. Jeg er med på å rydde opp etter et LAN jeg er med på å arrangere.. Eller når blir ev.t tiden? Er det mellom 12-1 så går deti kke .. Kanskje 4-5 tiden, noe som det neppe blir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom André Brenna Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Møter opp jeg også, så sant det blir beskjed litt lenger i forveien... Meget bra tiltak.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 cc regner med og ha med meg 2-3 ekstra;) Skal vi prøve og si en dato og se fortløpende hvor mange som melder seg på, går vi for 2-Des eller hvilken dato passer det evt. best for dere Geir..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Ok. Vi sier den 2. Desember. Har ikke hørt med flysamlingen enda, så alternativt blir det i oslo. Håper en lengre tidsfrist hjelper på oppmøtet. Forresten skal ofkl ha et åpent medlemsmøte på søndag kl. 18.00 i gjerdrums vei 8 i oslo. Velkommen. Kort frist? Joda, men kom om du kan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Flott da prøver vi igjen, 2-Des Skal gjøre mitt for og samle folk. Skal vi si minimum på 10stk? for at dette blir noe av med påmelding på dette forumets post.... Ok lista er da som følger 1. Geir Ø. 2. Geir H. 3. Kai D 4. Tom B. 5. Ola S. Ok gutter og jneter, meld dere på så holder jeg lista up to date med anslag med ett minimum på 10 påmelt for at dette blir noe av den 2-Des Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Meld meg på.....Jeg tar med meg PC også, flere som har lyst til og fly litt sammen? Goffen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Rune Iversen Skrevet 12. november 2007 Premium Medlem Del Skrevet 12. november 2007 Rune I, Jessheim kommer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Perfekt gutter, lista er da som følger 1. Geir Ø. 2. Geir H. 3. Kai D 4. Tom B. 5. Ola S. 6. Goffen 7. Rune I. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Koppen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Kan desverre ikke komme Julebord på jobben Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Rune, julebord på en søndag eller er det bare det at det er dagen etter........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Da har vi gleden av å invitere alle til et åpent møte på Flysamlingen på Gardermoen, take 2. Med forbehold om booking. Alternativet blir Oslo. Vi vil ha en agenda som tar for seg følgende: ------------------------------------------------------------------------------------------------ FSX: - Fortelle om kapasiteten og mulighetene til FSX og hvilke tweaks man kan gjøre for å tilpasse FSX til de resurser man besitter for best mulig ytelse Addons: - LevelD 767 - Wilco Airbus I - Diverse GA - FSGlobal08 - XGraphics - FSCommander - Vise gode nettsteder for anskaffelse av addons og for å kunne følge med på hva som kommer på markedet VATSIM: - Gjennomgang av hjelpemidler man kan benytte til onlineflyging (kart, kommunikasjon, onlineinformasjon) - Gjennomgang av ruteplanlegging med SID/STAR - Rask gjennomgang av FMC med innlegging av ruten - Utfylling av flightplan - Kommunikasjon under flighten Vi vil bruke en flight fra ENBR -> ENGM med et holdingmønster som eksempel. BONUS EMNER OM TIDEN STREKKER TIL: [color:#FF0000]- Shared cockpit på VATSIM - FS2Crew - Radarcontact - Proflight - Utlimate Traffic[/color] ------------------------------------------------------------------------------------------------ Vi holder møtet i audiotoriet på flysamlingen Søndag 2. desember fra kl.12.00 til kl.16.00. Møtet/kurset er gratis. Dette er i museets vanlige åpningstid, så kafeen er åpen med enkel servering. Det vil bli lagt inn en eller flere pauser slik at vi får tid til å sosialisere litt, men ser også at vi må bruke tiden godt for å rekke gjennom alt og ha tid til å besvare spørsmål. Meld deres interesse her i posten eller pr. PM til meg. Vi er avhengig av at minimum 8-10 personer viser sin interesse for å delta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.